Києво-Святошинська районна рада

Пенсійне забезпечення наукових працівників в умовах реформування пенсійної системи

Опубліковано Середа, 20 грудня 2017, 10:26

         З 11.10.2017 набув чинності Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо підвищення пенсій» №2148–VІІІ від 03.10.2017, яким реалізовано реформу пенсійної системи, що полягає, в тому числі, в запровадженні єдиного підходу для призначення пенсій окремим категоріям громадян, які до цього могли скористатись правом обчислення пенсії за спеціальною формулою.

         З прийняттям цього Закону змінено умови пенсійного забезпечення осіб, які за раніше діючим законодавством мали право на призначення спеціальної пенсії, зокрема, внесено зміни до статті 37 Закону України «Про наукову і науково–технічну діяльність» № 848-VIII від 26.11.2015. Відтак з 11.10.2017 пенсії науковим (науково-педагогічним) працівникам призначаються виключно за нормами Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування». Особам, які реалізували право виходу на пенсію на умовах Закону України «Про наукову і науково–технічну діяльність» зберігається право на спеціальне пенсійне забезпечення і в подальшому.

         Крім того, з 1 жовтня 2017 року змінилися умови виплати пенсій для працюючих пенсіонерів.

     Працюючим пенсіонерам у період роботи виплата пенсії, призначеної на умовах Закону України «Про наукову і науково-технічну діяльність», з 1 жовтня 2017 року поновлюється у розмірах, визначених цим законом.

         У випадку, якщо особа, якій призначено пенсію відповідно до Закону України «Про наукову і науково-технічну діяльність» після 01.10.2011 (тобто до набрання чинності Законом України «Про заходи щодо законодавчого забезпечення реформування пенсійної системи»), працює на посадах державної служби, визначених Законом України «Про державну службу» від 10 грудня 2015 року № 889-VIII або на посадах та на умовах, передбачених законами України «Про прокуратуру», «Про судоустрій і статус суддів», з 1 жовтня 2017 року у період роботи пенсія такій особі виплачується у розмірі, обчисленому відповідно до Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування». Після звільнення з роботи пенсії виплачуватимуться у призначеному розмірі за Законом України «Про наукову і науково-технічну діяльність».

         Водночас зазначені обмеження щодо виплати пенсії не застосовуються до осіб з інвалідністю I та II груп, осіб з інвалідністю внаслідок війни III групи та учасників бойових дій, осіб, на яких поширюється дія пункту 1 статті 10 Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту».

         Якщо особі призначено наукову пенсію до 01.10.2011, з 1 жовтня 2017 року в період роботи незалежно від займаної посади пенсія виплачується у розмірі, що був встановлений Законом України «Про наукову і науково-технічну діяльність».

Коли настає час оформляти пенсію, перед людиною постає питання: „Де отримувати виплату – у банку чи на пошті?

Опубліковано Вівторок, 12 грудня 2017, 15:11

Коли настає час оформляти пенсію, перед людиною постає питання: „Де отримувати виплату – у банку чи на пошті?”. Чинним законодавством за кожним пенсіонером закріплене право вибору способу одержання пенсії. Одержувати пенсію через відділення поштового зв’язку або через уповноважені установи банків – особистий вибір кожної літньої людини.

Виплата пенсій через банківські установи – це складова системи заходів, спрямованих на економію пенсійних коштів. Адже банки обслуговують пенсіонерів безкоштовно, що забезпечує економію Пенсійних коштів на витрати, пов’язані із доставкою пенсій.

Переваги отримання пенсій через банківські установи:

– відсутність черг;

– можливість отримання пенсій в будь-який зручний для громадян час;

– зняття з поточного рахунку, як усієї зарахованої суми, так і її частини, а на залишок коштів банком нараховуватимуться відповідні відсотки у порядку й розмірах, зазначених у договорі (таким чином у кожного пенсіонера з’являється можливість отримати хоча й невеликий, але додатковий прибуток);

– можливість розраховуватися пластиковою карткою за товари та послуги (наприклад, оплату комунальних послуг);

– дотримуючи банківську таємницю, працівники забезпечать конфіденційність інформації про пенсії і про наявність коштів на особистій пенсійній картці;

– банківські установи надають безліч послуг, серед яких і так зване смс-інформування. Досить підключити послугу смс-інформування – і при перерахуванні грошей на пенсійну картку громадянин відразу про це довідається: прийде повідомлення на особистий мобільний телефон;

– можливість дати банку розпорядження регулярно робити платежі з пенсійного рахунку, оплачуючи в такий спосіб комунальні та інші послуги, а також робити регулярні перекази на будь-який інший рахунок (якщо ваш банк надає таку послугу);

– безкоштовне обслуговування вкладних рахунків;

–  можливість оформлення доручення на отримання коштів.

В отримувачів пенсій через банк є ще одна незаперечна перевага. Якщо пенсіонер з якоїсь причини не зміг прийти за виплатою на пошту, кошти після 25 числа повертаються до Пенсійного фонду, і одержати їх можна буде лише у наступному місяці. Кошти, які перераховуються на рахунок у банку, залишаються доступними у будь-який момент після надходження на рахунок (карту).

Для одержання пенсійної виплати через банківську установу необхідно відкрити рахунок в банку і написати відповідну заяву у відділенні банку, і працівники фінансової установи передадуть її до управління. Відкриття і обслуговування пенсійних рахунків – безкоштовне. В будь-який час пенсіонер має право відмовитись від послуг одного банку і скористатись послугами іншого.

 

Легалізація заробітної плати - це гідне забезпечення майбутнього.

Опубліковано Середа, 06 грудня 2017, 09:58

Законом України «Про державний бюджет України на 2017 рік» встановлено розмір мінімальної заробітної плати з 1 січня 2017 року – 3200 грн. Основне джерело доходів Пенсійного фонду (які спрямовуються на фінансування пенсій та грошових допомог) – надходження єдиного соціального внеску, розмір якого залежить від фонду оплати праці роботодавців. Внаслідок підняття мінімальної заробітної плати очікується зменшення дефіциту бюджету фонду. Єдиний соціальний внесок, який роботодавці сьогодні сплачують, йде на фінансування сьогоднішніх пенсій.   

Тобто нинішнє працездатне населення має забезпечити нинішніх пенсіонерів, працюючи офіційно, і відповідно отримуючи офіційну заробітну плату. Крім того,  слід не забувати про те, що лише оформлена згідно законодавства праця дає змогу заробити страховий стаж, і лише легальна заробітна плата вплине на розрахунок майбутньої пенсії. Тому Пенсійний фонд зацікавлений у дотриманні роботодавцями встановлених законодавством норм оплати праці та детінізації трудових відносин і заробітної плати. В зв’язку із підвищенням мінімальної заробітної плати з січня цього року деякі роботодавці переводять працівників на неповний робочий день. Наголошуємо на тому, що коли працівнику на законних підставах нараховано заробітну плату меншу мінімальної та здійснено нарахування єдиного соціального внеску із суми різниці між мінімальною заробітною платою та фактично нарахованою, страховий стаж для обчислення пенсії розраховуватиметься з врахуванням сплати внеску від фактично нарахованої (заробленої працівником) заробітної плати. 

Право громадян на добровільну участь у загальнообов’язковому державному соціальному страхуванні

Опубліковано Середа, 29 листопада 2017, 14:05

На сьогоднішній день згідно з Пенсійною реформою стало більш актуальним питання про набуття страхового стажу.

Відповідно до статті 24 Закону України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування» до страхового стажу, що враховується при призначенні пенсії зараховується лише ті періоди, за які сплачено страхові внески  на загальнообов’язкове державне пенсійне страхування.

Особа яка навчається,  тимчасово виїхала за кордон, чи не працює (або працює без оформлення своїх трудових відносин з роботодавцем належним чином та отримує заробітну плату в «конверті») –  не набуває страхового стажу, що в подальшому при призначенні пенсії вплине на її розмір, через що пенсійна виплата буде меншою, ніж могла б бути.

Закон України від 09.07.2003 № 1058–ІV «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування» (далі – Закон № 1058–ІV) соціально захищає цю категорію людей. Статтею 12 Закону № 1058 – ІV  передбачено, що особи, які досягли 16 – річного віку та не належать до кола осіб, які підлягають загальнообов’язковому державному пенсійному страхуванню відповідно до статті 11 цього Закону, у тому числі іноземці та особи без громадянства, які постійно проживають або працюють на території України, громадяни України, які постійно проживають або працюють за межами України, якщо інше не встановлене міжнародними договорами, згоду на обов’язковість яких надано Верховною Радою України, мають право на добровільну участь у системі загальнообов’язкового державного соціального страхування.    

Куди слід звертатися для укладення договору про добровільну участь та які документи для цього надати?

Для укладення договору про добровільну участь зацікавлені особи подають до територіального  органу Держаної фіскальної служби України за місцем проживання відповідну заяву у встановлених порядку та формі.

Договором визначаються розмір та порядок сплати страхових внесків, умови розірвання договору, права та обов’язки сторін, відповідальність сторін за невиконання або неналежне виконання умов цього договору.

Чи можлива одноразова сплата страхових внесків за певний період?

Особа, якій не вистачає страхового стажу для призначення пенсії, може укласти договір про добровільну участь у загальнообов’язковому державному соціальному страхуванні (далі – договір про добровільну участь) згідно із Законом України від 08.10.2010 № 2464 – VІ «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» (далі – Закон № 2464–ІV), яким може бути передбачена одноразова сплата особою єдиного внеску за попередні періоди, в яких особа не підлягала загальнообов’язковому державному соціальному страхуванню, тобто якщо не перебувала в трудових відносинах. При цьому сума сплаченого єдиного внеску за кожен місяць такого періоду не може бути меншою за мінімальний страховий внесок та більшою за суму єдиного внеску, встановлених на дату укладення договору (пункт 5 статті 10 Закону № 2464–ІV ).

Тобто договором про добровільну участь може передбачатися одноразова сплата застрахованою особою страхових внесків за попередні періоди (роки) починаючи з 2004 р.

Також повідомляємо, що згідно з пунктом 4 статті 24  Закону   № 1058-ІV «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування» періоди трудової діяльності та інші  періоди, що враховуються до стажу роботи для призначення пенсії до набрання чинності Закону № 1058 –ІV (до 1 січня 2004 року), зараховуються до страхового стажу в порядку і на умовах, передбачених законодавством, що діяло раніше, крім випадків, передбачених Законом № 1058-ІV, а основним документом, що підтверджує стаж роботи за такий період, є трудова книжка.

Враховуючи положення частини третьої статті 10 Закону №2464–VІ з метою забезпечення додержання вимог законодавства щодо порядку укладення договорів про добровільну участь у загальнообов’язковому державному соціальному страхуванні територіальні органи Державної фіскальної служби України за відповідним запитом отримують від органів Пенсійного фонду України інформацію щодо періодів, у яких особа бажає взяти добровільну участь у загальнообов’язковому державному соціальному страхуванні, з підтвердженням, що така особа не підлягала загальнообов’язковому державному соціальному страхуванню та/або не є застрахованою на період звернення (у разі укладення договору на майбутні періоди).

Інформація на запит територіального органу Державної фіскальної служби України надається органом Пенсійного фонду України не пізніше п’яти робочих днів з дня отримання запиту.

Підсумовуючи вищенаведене, можна зробити висновок, що в даний час держава надає можливість особам, які не підлягають загальнообов’язковому державному пенсійному страхуванню, але добровільно сплачують страхові внески, можуть подбати про свою майбутню пенсію та й про своє майбутнє в цілому.

ПЕНСІЙНА РЕФОРМА: ГОЛОВНІ НОВОВВЕДЕННЯ

Опубліковано Середа, 22 листопада 2017, 16:27

ПРАВИЛА ПРИЗНАЧЕННЯ ПЕНСІЙ

            Законом України «Про загальнообов’язкове держане пенсійне страхування»  (зі змінами внесеними Законом України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо підвищення пенсій») збережено право виходу на пенсію після досягнення чинного пенсійного віку. Одночасно встановлено вимоги до тривалості страхового стражу. З 1 січня 2018 року встановлено наступні правила:

         Пенсія за віком в 60 років

      Пенсія за віком у 60 років призначається  за наявності страхового стажу 25 років. Кожні 12 місяців вимога до розміру страхового стажу буде збільшуватись на 1 рік. І в 2028 році, аби отримати пенсію за віком, необхідно буде мати 35 років страхового стажу.

         Для стимулювання продовження роботи після досягнення пенсійного віку працює  система доплати (бонусу) за більш пізній вихід на пенсію – 0,5% від нарахованої пенсії  за кожен  додатковий місяць страхового стажу (або 6% за рік). У випадку ж виходу на пенсію з відстрочкою понад 5 років такий бонус становитиме 0,75% від нарахованої пенсії  за кожен  місяць страхового стажу після досягнення 60-річного віку (або 9% за рік)

         Якщо в 60-річної особи не буде зазначеної тривалості страхового стажу, вона має право обрати – допрацювати необхідну кількість років або придбати необхідну тривалість страхового стажу для призначення пенсії у віці від 60 до 63 років.

         Ці правила діятимуть з врахуванням перехідного періоду підвищення пенсійного віку жінкам

         Пенсія за віком в 63 роки

         У 63 роки пенсія за віком, як для чоловіків, так і для жінок, призначатиметься у разі наявності страхового стажу тривалістю від 15 до 25 років. Кожні 12 місяців вимога до кількості страхового стажу збільшуватиметься на 1 рік до досягнення в 2028 році 25 - 35 років страхового стажу.

         Якщо в 63-річної особи не буде зазначеної тривалості страхового стажу, вона  має право обрати – допрацювати необхідну кількість років або придбати необхідну тривалість страхового стажу для призначення пенсії у віці від 63 до 65 років.

         Пенсія за віком в 65 років

       Починаючи з 1 січня 2019 року, особи в яких страховий стаж складатиме 15 років, пенсія за віком призначатиметься в 65 років.

       Особи, в яких відсутній страховий стаж (загальний) тривалістю 15 років, матимуть право на призначення державної соціальної допомоги, після досягнення 65 років за сукупним доходом сім’ї.

 

Пенсійне забезпечення окремих категорій громадян

Опубліковано Четвер, 16 листопада 2017, 09:56

          Відповідно до ст.115 Закону України від 09.07.2003 №1058-IV «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування»

Право на призначення дострокової пенсії за віком мають: 

1) особи, хворі на гіпофізарний нанізм (ліліпути), диспропорційні карлики - після досягнення чоловіками 45 років, жінками 40 років та за наявності страхового стажу не менше 20 років у чоловіків і не менше 15 років у жінок;

2) особи з інвалідністю по зору I групи - сліпі та особи з інвалідністю з дитинства I групи - після досягнення чоловіками 50 років, жінками 40 років та за наявності страхового стажу не менше 15 років у чоловіків і не менше 10 років у жінок;

3) жінки, які народили п’ятьох або більше дітей та виховали їх до шестирічного віку, матері осіб з інвалідністю з дитинства, які виховали їх до зазначеного віку, - після досягнення 50 років та за наявності страхового стажу не менше 15 років. При цьому до числа осіб з інвалідністю з дитинства належать також діти з інвалідністю віком до 16 років.

За вибором матері або в разі її відсутності, якщо виховання п’ятьох або більше дітей чи дитини з інвалідністю здійснювалося батьком, йому призначається дострокова пенсія за віком після досягнення 55 років та за наявності страхового стажу не менше 20 років;

4) військовослужбовці, особи начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ, поліцейські, які брали участь у бойових діях, в антитерористичній операції в районах її проведення, а також ті, яким встановлено інвалідність внаслідок поранення, контузії, каліцтва, отриманих під час захисту Батьківщини або під час виконання інших обов’язків військової служби (службових обов’язків), або внаслідок захворювання, пов’язаного з перебуванням на фронті, виконанням інтернаціонального обов’язку чи безпосередньою участю в антитерористичній операції в районах її проведення, дружини (чоловіки), якщо вони не взяли повторний шлюб, і батьки військовослужбовців, осіб начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ, поліцейських, які померли (загинули) у період проходження військової служби (виконання службових обов’язків) чи після звільнення із служби, але внаслідок поранення, контузії, каліцтва, отриманих під час виконання обов’язків військової служби (службових обов’язків), захворювання, пов’язаного з перебуванням на фронті, ліквідацією наслідків Чорнобильської катастрофи, виконанням інтернаціонального обов’язку чи безпосередньою участю в антитерористичній операції в районах її проведення, особи, яким надано статус учасника бойових дій відповідно до пункту 20 статті 6, особи з інвалідністю внаслідок війни відповідно до пунктів 12 та 13 статті 7 Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту", особи з числа резервістів і військовозобов’язаних, яким надано статус учасника бойових дій відповідно до пункту 19 статті 6, особи з інвалідністю внаслідок війни відповідно до пункту 11 статті 7 Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту", дружини (чоловіки), якщо вони не взяли повторний шлюб, і батьки, яким надано статус особи, на яку поширюється чинність Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту", відповідно до абзаців шостого і сьомого пункту 1 статті 10 зазначеного Закону, а також абзацу восьмого пункту 1 статті 10 зазначеного Закону з числа членів сімей резервістів і військовозобов’язаних, - після досягнення чоловіками 55 років, жінками - 50 років та за наявності страхового стажу не менше 25 років у чоловіків і не менше 20 років у жінок.

    Пенсії для осіб, визначених цією статтею, до досягнення пенсійного віку, визначеного статтею 26  цього Закону, фінансуються за рахунок коштів Державного бюджету України.

Щодо зарахування до страхового стажу період отримання матеріальної допомоги по безробіттю

Опубліковано Середа, 08 листопада 2017, 11:12

Чи ураховується до страхового стажу період отримання матеріальної допомоги по безробіттю, що призначалась відповідно до частини 1 статті 31 Закону України «Про зайнятість населення», яку особа отримувала  з лютого 2001 по березень 2004?

Статтею 24 Закону України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування» визначено, що страховий стаж - період (строк), протягом якого особа підлягає загальнообов'язковому державному пенсійному страхуванню та за який щомісяця сплачені страхові внески в сумі не меншій, ніж мінімальний страховий внесок.

При цьому, періоди трудової діяльності та інші періоди, що враховувалися до стажу роботи для призначення пенсії до набрання чинності цим Законом (до 01.01.2004), зараховуються до страхового стажу в порядку і на умовах, передбачених законодавством, що діяло раніше, крім випадків, передбачених цим Законом.

Статтею 56 Закону України «Про пенсійне забезпечення» передбачено, щодо стажу роботи зараховується також період  одержання допомоги по безробіттю. Зарахування до стажу періоду отримання матеріальної допомоги не передбачено.

Тож, підстави для зарахування до страхового стажу періоду отримання матеріальної допомоги до 01.01.2004 відсутні.

Статтею  24 Закону 1058 передбачено, що період, протягом якого особа, яка підлягала загальнообов'язковому державному соціальному страхуванню на випадок безробіття, отримувала допомогу по безробіттю (крім одноразової її виплати для організації безробітним підприємницької діяльності) та матеріальну допомогу у період професійної підготовки, перепідготовки або підвищення кваліфікації, включається до страхового стажу.

Частиною 1 статті 31 Закону України «Про зайнятість населення», що діяла на час призначення особі  матеріальної допомоги, було передбачено виплату матеріальної   допомоги   по   безробіттю за умови, що  середньомісячний  сукупний  доход на члена сім'ї  не перевищує встановленого законодавством неоподатковуваного  мінімуму  доходів громадян. Таку матеріальну допомогу виплачували після  закінчення  строку виплати допомоги по безробіттю.

Врахування до страхового стажу періоду, коли особа отримувала матеріальну допомогу, яка призначалася відповідно до частини 1 статті 31 Закону України «Про зайнятість населення», Законом 1058, не передбачено.

З урахуванням вищезазначеного,  підстави для зарахування до страхового стажу періоду отримання особою вказаної матеріальної допомоги як до 01.01.2004 так і після зазначеної дати відсутні.

Щодо порядку встановлення пенсій за особливі заслуги перед Україною у зв’язку з прийняттям Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо підвищення пенсій»

Опубліковано Середа, 01 листопада 2017, 09:11

Законом № 2148 внесено зміни  до Закону  України   «Про пенсії  за  особливі  заслуги перед  Україною» (далі -  Закон № 1767), згідно  яких,  починаючи  з 11.10.2017  пенсії  за  особливі  заслуги перед  Україною  встановлюються  територіальними  органами  Пенсійного    фонду України.

Для встановлення пенсії за особливі заслуги перед Україною особою подається до територіального управління Пенсійного фонду України заява про встановлення пенсії з необхідними документами.

Рішення про встановлення (перерахунок, відмову) пенсії за особливі заслуги перед Україною по всіх заявах, поданих після 11.10.2017, приймаються територіальними управліннями Пенсійного фонду України, в тому числі щодо осіб, зазначених у пунктах 2, 6-8 статті 1 Закону № 1767.

Законом №2148 змінено строки встановлення пенсії за особливі заслуги перед Україною:

- з дня звернення за встановленням пенсії за особливі заслуги перед Україною з усіма необхідними документами (але не раніше дати призначення особі пенсії та набуття чинності Закону 2148);

- з дня набуття права на пенсію за особливі заслуги перед Україною, якщо звернення за її встановленням відбулося не пізніше 12 місяців з дня набуття права (не раніше дати призначення особі пенсії та набуття чинності Закону 2148).

Києво-Святошинське об’єднане УПФУ Київської області інформує

Опубліковано Середа, 25 жовтня 2017, 10:38

Підприємства, установи, організації та громадяни – суб’єкти підприємницької діяльності, при виплаті заробітної плати повинні дотримуватись чинного законодавства, нести відповідальність за навмисне ухилення від сплати податків і порушення норм законодавства щодо виплати заробітної плати.

Працівник, отримуючи нелегальну винагороду в результаті домовленості з роботодавцем, позбавляє себе соціальних виплат та гарантій.

Нелегальна заробітна плата послаблює соціальний захист працівників, зменшує надходження до бюджетів та державних соціальних фондів. Тому легалізація заробітної плати, прихованої зайнятості на сьогодні є одним з найпріоритетніших напрямків роботи державних службовців.

Працівник, який отримує зарплатню  в „конверті”, виявляється повністю беззахисним перед роботодавцем. Усна домовленість жодним чином не фіксується юридично, роботодавець сплачує стільки, скільки вважає за потрібне і доти, поки вважає за потрібне. Працівник не має жодних доказів на підтвердження дійсного розміру своєї заробітної плати та трудового стажу.

Дуже важливо, щоб громадяни усвідомили, що їх згода отримувати зарплату „в конвертах” позбавляє їх соціального захисту. Адже пенсію вони матимуть тільки з офіційно нарахованої суми заробітної плати.

Якщо з якихось причин роботодавець не сплачує внески на загальнообов’язкове державне пенсійне страхування за своїх найманих працівників (причиною може бути і виплата заробітної плати „в конвертах” без сплати страхових внесків, і нарощування заборгованості як з виплатизаробітної плати, так і зі сплати страхових внесків), то періоди, за які не сплачені внески, „випадають” із страхового стажу найманого працівника та не включаються в заробіток для розрахунку розміру пенсії. Гарантований рівень мінімальної заробітної плати чимало роботодавців просто ігнорують і змушують робітників працювати на невелику зарплату, часом зовсім не декларуючи оплату їх праці. Бажаючи уникнути зайвих, на їхню думку, витрат, видають працівникам зарплату готівкою. У цьому випадку йдеться про „тіньові” заробітки, з яких не утримуються податки та не здійснюються відрахування до Пенсійного фонду. Мають місце негативні наслідки цього явища і для самого працівника, який позбавляє себе гідної пенсії у майбутньому. Відповідно до Закону України „Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування” зарахування страхового стажу здійснюється пропорційно сплаченим страховим внескам. Бувають ситуації, коли людям за рік роботи зараховується менше місяця страхового стажу. А низька заробітна плата дає низький коефіцієнт заробітку, який враховується при обчисленні пенсії.

Своєчасна й повна сплата платежів у Пенсійний фонд України, а також забезпечення заробітною платою працівників не менше мінімальних соціальних стандартів – це обов’язок кожного роботодавця щодо соціального захисту своїх працівників.

Календар

<< < липня 2018 > >>
пн вт ср чт пт сб нд
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31