Києво-Святошинська районна рада

Послуги, які можливо отримати на веб порталі Пенсійного фонду України.

Опубліковано Середа, 09 серпня 2017, 14:28

З 1 жовтня 2012 року розпочав роботу веб-портал електронних послуг Пенсійного фонду України. 

Створення веб-порталу Пенсійного фонду дало змогу кожній застрахованій особі, попередньо зареєструвавшись у базі даних веб-порталу, переглядати виписку із системи персоніфікованого обліку, де вказано суму заробітку, з якої сплачено страхові внески, кількість днів для стажу, відмітки про сплату страхових та єдиного внесків, відомості про спеціальний (пільговий) стаж. Маючи на руках такі дані, працівник може легко контролювати, як його роботодавець сплачує за нього єдиний внесок, і в разі потреби звернутися до нього з претензіями. Пенсіонери ж зможуть регулярно одержувати відомості з власної пенсійної справи, де вказується вид та сума призначеної пенсії з урахуванням надбавок, підвищень, додаткової пенсії, цільової грошової допомоги, індексації та інших доплат до пенсії, встановлених законодавством; назву закону, згідно з яким призначено пенсію, тощо.

На порталі також багато довідкової інформації: від текстів законодавчих актів до графіку прийому керівництва Пенсійного фонду й адрес управлінь ПФУ в областях. Громадяни й застраховані особи зможуть довідатися, наприклад, про умови, порядок призначення, перерахунку та виплати пенсій, про порядок одержання та використання свідоцтва про загальнообов’язкове державне соціальне страхування, тощо. Для страхувальників є інформація про умови інших обов’язкових платежів, порядок складання та подання звітності, порядок здійснення органами Фонду перевірок тощо. Наведено зразки бланків, заяв, інших документів, потрібних для взяття чи зняття з обліку, складення та подання звітності, призначення та перерахунку пенсій тощо.

Кожен зареєстрований користувач зможе через портал подати запит у Фонд для підготовки йому довідок, інших документів у паперовому вигляді, домовитися про прийом керівника чи відповідальної особи в управлінні Фонду й навіть написати скаргу, на яку обов’язково в установлений законом термін йому прийде відповідь.

Щоб зареєструватися на веб-порталі, необхідно:

1. Особисто звернутись до територіального органу Пенсійного фонду й оформити заяву (заяву можна принести й уже заповнену – на веб-порталі викладено її зразок, який треба лише роздрукувати і внести потрібні дані). Фізичній особі треба мати при собі паспорт та ідентифікаційний код, юридичній – документ, що посвідчує її належність до організації. Користувачу видадуть розписку про одержання заяви, а також реєстраційний код, який потрібен для реєстрації на веб-порталі. 

2. Зайшовши на веб-портал ПФУ за адресою http://portal.pfu.gov.ua у пункті меню “Реєстрація на порталі” заповнити реєстраційну форму, вибравши логін і пароль. 

3. На електронну адресу, вказану користувачем, надійде лист, потрібний для підтвердження реєстрації. Після підтвердження користувач отримує повідомлення з веб-порталу про успішне закінчення реєстрації.

В процесі реформування Пенсійного фонду можливості Веб – порталу розширилися. Відтепер за допомогою електронно - цифрового підпису громадянам надана можливість реєстрації на порталі без безпосередньої явки до Пенсійного фонду, переглядати персоналізовані довідки, подавати звернення щодо перерахунку та призначення пенсії, переглядати електронні пенсійні справи.

Незабаром з’явиться можливість замовляти довідки про розмір пенсії, витяг з електронної пенсійної справи, індивідуальні відомості про застраховану особу. Подавати заяви: на переведення з одного виду пенсії на інший, на внесення змін до пенсійної справи, на припинення виплати в зв’язку з виїздом за межі України. Також буде надходити повідомлення про необхідність легалізації трудових відносин.

Запрошуємо Вас стати користувачем Веб-порталу електронних послуг Пенсійного фонду України (http://portal.pfu.gov.ua).

Реформування пенсійної системи України в сучасних умовах

Опубліковано Четвер, 27 липня 2017, 14:52

Одним із основних завдань соціально-економічної політики держави є забезпечення ефективного функціонування системи пенсійного забезпечення.

Оскільки проблеми пенсійної системи України потребують впровадження стратегічних, прагматично виважених і результативних змін для забезпечення її збалансованості, у поточному році громадян України чекає ряд змін, зокрема і пенсійна реформа.

У Верховній Раді України 22.06.2017 за №6614 зареєстровано проект Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо підвищення пенсій», основними положеннями з пенсійних питань якого є:

1. Проведення перерахунків раніше призначених пенсій.

Проведення перерахунків раніше призначених пенсій за єдиним підходом  для «старих» і «нових» пенсіонерів із використанням показника середньої заробітної плати на рівні 3764,40 грн.

Зараз для пенсій, призначених до 2009 року, цей показник застосовується на рівні 1197, 91 грн., для пенсій, призначених після 2009 року – за три календарні роки, що передують року звернення за призначенням пенсії.

Це ставило в нерівні умови осіб, які в різні роки виходили на пенсію при однакових показниках тривалості страхового стажу і заробітної плати.

Врахування всім показника у розмірі 3764,40 грн. усуне зазначений недолік і дасть можливість збільшити розмір заробітної плати, з якої обчислено пенсію.

Крім того, з 01.10.2017 планується застосування показника прожиткового мінімуму для непрацездатних громадян, встановленого на 01.12.2017 (1373,00 грн.), замість такого показника станом на 01.10.2017 (1312,00 грн.)

Однак, слушно зауважити, що при проведенні такого перерахунку буде змінено показник оцінки вартості одного року страхового стажу, що застосовується при обчисленні пенсії (він буде знижений з 1,35% до 1%).

Починаючи з 1 жовтня 2017 року виплата пенсій працюючим пенсіонерам відновиться в повному обсязі (буде скасовано обмеження 85% від розміру пенсії, але не менш 150% прожиткового мінімуму для  осіб, які втратили працездатність).

 

ПРИКЛАД:

З 01.11.2012 жінці була призначена пенсія за віком при страховому стажі 38 років 11 місяців 29 днів (коефіцієнт стажу з урахуванням кратності 1,35 – 0,52538) та заробітній платі 4371,40 грн. (індивідуальний коефіцієнт заробітної плати – 2,18439).

ПРАЦЮЮЧА ОСОБА

НЕПРАЦЮЮЧА ОСОБА

РОЗМІР ПЕНСІЇ ПЕРЕРАХУНКУ З 01.10.2017

2382,57 грн., де:

2296,65 грн. – основний розмір пенсії (4371,40 грн. х 0,52538);

85,92 грн. – доплата за понаднормативний стаж (1074,00 грн. х 8%).

Зазначена особа працює, отже виплата пенсії проводиться у розмірі 85% призначеної пенсії: 2025,18 грн. (2382,57 грн. х 85%).

2401,61 грн., де:

2296,65 грн. – основний розмір пенсії (4371,40 грн. х 0,52538);

104,96 грн. – доплата за понаднормативний стаж (1312,00 грн. х 8%).

РОЗМІР ПЕНСІЇ ПІСЛЯ 01.10.2017

при коефіцієнті стажу – 0,38917 та заробітній платі – 8222,92 грн.

3286,03 грн., де:

3200,11 грн. – основний розмір пенсії (8222,92 грн. х 0,38917);

85,92 грн. – доплата за понаднормативний стаж (1074,00 грн. х 8%).

3309,95 грн., де:

3200,11 грн. – основний розмір пенсії (8222,92 грн. х 0,38917);

109,84 грн. – доплата за понаднормативний стаж (1373,00 грн. х 8%).

 

2. Запровадження гнучкого «коридору» пенсійного віку (60-63-65 років) для призначення пенсії за віком.

Розробляючи пенсійну реформу, Уряду вдалося уникнути підвищення пенсійного віку.

Сьогодні право на пенсію за віком мають чоловіки, яким виповнилося 60 років, і жінки, яким виповнилося 58 років (60 років починаючи з 2021 року), за наявності страхового стажу не менше 15 років.

Починаючи з 01.01.2018 право на призначення пенсії за віком після досягнення віку 60 років матимуть тільки ті особи, в яких страховий стаж буде не менше 25 років. Вимога до мінімального страхового стажу буде поступово збільшуватися (щороку на один рік). У 2028 році право на призначення пенсії за віком після досягнення віку 60 років матимуть тільки ті особи, у яких буде не менше 35 років стажу.

Особи матимуть право на пенсію за віком у віці 63 років за наявності на 01.01.2018 стажу від 15 до 25 років. У наступні роки цей стаж щорічно буде відповідно збільшуватися на 12 місяців до досягнення діапазону від 25 до 35 років у 2028 році. Тобто, у 2028 році право на пенсію у віці 63 роки матимуть особи зі стажем роботи від 25 до 35 років.

Якщо особа станом на 01.01.2019 матиме стаж від 15 років, але меншої тривалості, ніж це необхідно для призначення пенсії у 63 роки, пенсія буде призначатись тільки при досягненні 65 роки. Мінімальний стаж, необхідний для отримання пенсії із солідарної системи, щорічно збільшуватиметься на 12 місяців. Тобто, у 2020 році мінімальний стаж складатиме від 15 до 17 років, у 2021 р. – від 15 до 18 років, у 2022 році – від 15 до 19 років і т.д. У 2028 році особи зі стажем від 15 до 25 років матимуть право на пенсію у 65 років.

При цьому передбачається надати можливість особі призначати пенсію   після допрацювання нею необхідної тривалості страхового стажу, який було визначено на дату досягнення пенсійного віку (60,63,65 років), тобто після того, як особа допрацює необхідну тривалість стажу.

Якщо страховий стаж становить менше ніж 15 років, людина зможе претендувати лише на отримання соціальної допомоги (її розмір залежить від сукупного доходу сім'ї).

3. Подальші індексація та перерахунок пенсії

 

До реформи

Згідно з реформою

Коментар

Індексація відповідно до зростання індексу споживчих цін (відповідно до законодавства про індексацію грошових доходів населення)

100% зростання індексу споживчих цін (при перевищенні порогу 103%) для пенсії в межах прожиткового мінімуму)

За умови щорічного перерахунку пенсій

Змінюються умови індексації пенсії шляхом об’єднання з щорічним перерахунком

Перерахунок пенсій шляхом збільшення середньої зарплати, з якої обчислено пенсію

На коефіцієнт, що відповідає не менш як 20% зростання середньої зарплати, з якої сплачено страхові внески, порівняно з попереднім роком

На коефіцієнт, що відповідає 50% зростання індексу споживчих цін та середньої зарплати, з якої сплачені страхові внески, за 3 попередні роки. Розмір, дата та порядок перерахунку визначається за рішенням Кабінету Міністрів України у межах бюджету ПФУ. При відсутності дефіциту ПФУ – в межах 100% зростання середньої зарплати

Змінюються умови перерахунку пенсій. Одночасне використання індексу споживчих цін за попередній рік та зростання середньої заробітної плати за три попередні роки

Перерахунок пенсії через 2 роки після призначення пенсії

З урахуванням 24 місяців стажу та із заробітку, який врахований для обчислення пенсії

З урахуванням стажу та заробітної плати, набутих після призначення (попереднього перерахунку) пенсії – протягом 2 років з дня набрання чинності Законом. Щороку з 1 квітня – автоматичний перерахунок пенсії за найбільш вигідним варіантом без звернення особи.

Змінюються умови подальшого перерахунку пенсії. перехід до автоматичного перерахунку в бік збільшення

4. Інші запропоновані зміни:

- зберегти право на достроковий вихід на пенсію для: матерів, які виховали 5 дітей або інвалідів з дитинства (у 50 років); військових – учасників бойових дій (55 років); ліліпутів та диспропорційних карликів (40/45 років); чорнобильців (із зниженням пенсійного віку);

- зупинити зменшення розміру жінкам, що скористалися виходом на пенсію у 55 років, з моменту досягнення ними пенсійного віку, визначеного законом для відповідної вікової категорії;

- спеціальні пенсії автоматично переводити на пенсії, обчислені на загальних підставах, якщо розмір такої пенсії буде вищим. На перехідний період зберігати право на спеціальні пенсії для осіб, які набули необхідного стажу станом на 01.05.2016.

Слушно зауважити, що проблеми пенсійного забезпечення неможливо вирішити лише в рамках реформування солідарної системи – необхідно проводити більш активну політику в галузі зайнятості та ефективну економічну політику, яка дає швидке зростання ВВП.

ПЕНСІЙНА РЕФОРМА: ГОЛОВНІ НОВОВВЕДЕННЯ

Опубліковано П'ятниця, 21 липня 2017, 08:39

Продовжуємо ознайомлювати з основними умовами урядової пенсійної реформи

1. Попри зниження відсотку вартості одного року страхового стажу з 1,35 до 1,0 умови перегляду пенсій навпаки покращуються.

         Кінцева сума перерахованої пенсії залежить від двох показників – вартості страхового стажу і показника середньої заробітної плати. Зменшуючи коефіцієнт, уряд одночасно пропонує підвищити розмір середньої заробітної плати, який використовується при обчисленні пенсій.

         Уряд пропонує з 1 жовтня 2017 року перерахувати раніше призначені пенсії із використанням показника середньої заробітної плати на рівні 3 764,40 грн. Він буде однаковим для пенсіонерів, яким нараховується пенсія в цьому році і тим, кому вона перераховується (тобто для тих, хто вже перебуває на заслуженому відпочинку). За нині діючими умовами в залежності від року призначення пенсії розмір середньої заробітної плати, що застосовується при її обчисленні, коливається від 1 197,91 грн.  до  3 764,40 грн, тобто відрізняється втричі!

         Крім того, попри те, що законодавство закріпило застосування показника вартості року страхового стажу при перерахунку пенсій 1,35% ще в жовтні 2008 року, жодного разу цей показник для всіх пенсіонерів в повній мірі не застосовувався. Отже, нинішня зміна (тобто зменшення цього показника) жодним чином не погіршує, а навпаки, у більшості випадків покращує умови перегляду пенсій для тих, хто зараз перебуває на заслуженому відпочинку.

2. Законопроектом передбачено певне стимулювання тих, хто працюватиме після досягнення пенсійного віку?

         За наявності 35 років страхового стражу по досягненні 60-річного віку можна оформити пенсію. Якщо такий пенсіонер продовжує працювати далі, йому нараховується додатковий стаж. Кожний рік такого понаднормового стажу враховується при перерахунку пенсії по загальній формулі, тобто з коефіцієнтом 1. 

         Якщо по досягненні 60 років і за наявності 35 років страхового стажу людина добровільно відмовляється виходити на пенсію і працює далі, то за кожен рік в такому випадку вона отримуватиме додатково 6% пенсії. Якщо понаднормовий стаж після 60-річного віку складає понад п’ять років, то за кожен рік періоду роботи (скажімо, 6-8 років), людина отримає додатково до пенсії 9%.

3. Пільги для жінок.

         За нині діючими правилами багатодітні жінки мають право вийти на пенсію на п’ять років раніше, тобто у 55 років. Це правило діятиме і надалі. Крім того, трирічне перебування у декретній відпустці зараховується до страхового стажу. Оскільки протягом цих трьох років внески до Пенсійного фонду за жінок, що перебувають у декретній відпустці, сплачує держава. Ця норма також збережеться після проведення пенсійної реформи.

Майбутня гідна пенсія - це ваш теперішній легальний заробіток

Опубліковано Четвер, 13 липня 2017, 13:54

Заробітна плата сьогодні є одним з основних джерел доходів громадян. Але роботодавці й наймані працівники перебувають далеко не в однакових умовах. На жаль, тіньові процеси у сфері виплати заробітної плати, тягнуть за собою не найкраще майбутнє при розрахунках пенсії.

Влаштовуючись на роботу неофіційно,  ви повинні чітко усвідомити, що, якщо роботодавець виплачує заробітну плату “в конверті”, це означає, що він не укладає трудового договору, і не здійснюватиме відрахування внесків до Пенсійного фонду,  позбавляючи  страхового стажу та  легального розміру заробітної плати від якого залежить майбутнє пенсійне забезпечення. І як наслідок - працівнику не  сплачуватимуться кошти згідно з листом непрацездатності при захворюванні, людина буде позбавлена виплат соціального страхування при виникненні нещасного випадку на виробництві чи отримуванні професійного захворювання.

Але не завжди і офіційний заробіток, який ви обговорювали з роботодавцем, співпадають зі звітами, котрі ваша бухгалтерія надає до органу Державної фіскальної служби, тому в Україні діє система персоніфікованого обліку, яка надає кожній застрахованій особі можливість безоплатно отримувати відомості про себе, тобто, з якої суми заробітної плати, скільки та за який період сплачено за неї роботодавцем  до Пенсійного фонду страхових внесків. Ця система дозволяє застрахованій особі контролювати процес формування своєї майбутньої пенсії, вимагаючи від роботодавця своєчасної та повної сплати внесків на загальнообов’язкове державне пенсійне страхування.

Справа в тому, що тільки при офіційно оформленій заробітній платі, яка буде не менше законодавчо встановленого мінімального розміру (до відома: мінімальний розмір заробітної плати  на 2017 рік становить з 1січня-3200 грн.) та сплаті роботодавцем мінімального страхового внеску, обчисленого з заробітної плати, вам буде зараховано стаж за цілий місяць або рік. При погоджені  на  половину  мінімальної заробітної плати, ви зменшуєте стаж також на половину, чим позбавляєте себе гідного розміру пенсії в майбутньому.

ПЕНСІЙНА РЕФОРМА: ГОЛОВНІ НОВОВВЕДЕННЯ

Опубліковано Четвер, 06 липня 2017, 15:58

ПРАВИЛА ПРИЗНАЧЕННЯ ПЕНСІЙ

            Урядовий законопроект пропонує зберегти право виходу на пенсію після досягнення чинного пенсійного віку. Одночасно встановлюються вимоги до тривалості страхового стражу. З 1 січня 2018 року пропонується встановити наступні правила:

         Пенсія за віком в 60 років

         Пенсія за віком у 60 років буде призначатися за наявності страхового стажу 25 років. Кожні 12 місяців вимога до розміру страхового стажу буде збільшуватись на 1 рік. І в 2028 році, аби отримати пенсію за віком, необхідно буде мати 35 років страхового стажу.

         Для стимулювання продовження роботи після досягнення пенсійного віку пропонується залишити чинну систему доплати (бонусу) за більш пізній вихід на пенсію – 0,5% від нарахованої пенсії  за кожен  додатковий місяць страхового стажу (або 6% за рік). У випадку ж виходу на пенсію з відстрочкою понад 5 років такий бонус становитиме 0,75% від нарахованої пенсії  за кожен  місяць страхового стажу після досягнення 60-річного віку (або 9% за рік)

         Якщо в 60-річної особи не буде зазначеної тривалості страхового стажу, вона має право обрати – допрацювати необхідну кількість років або придбати необхідну тривалість страхового стажу для призначення пенсії у віці від 60 до 63 років.

         Ці правила діятимуть з врахуванням перехідного періоду підвищення пенсійного віку жінкам

         Пенсія за віком в 63 роки

         У 63 роки пенсія за віком, як для чоловіків, так і для жінок, призначатиметься у разі наявності страхового стажу тривалістю від 15 до 25 років. Кожні 12 місяців вимога до кількості страхового стажу збільшуватиметься на 1 рік до досягнення в 2028 році 25 - 35 років страхового стажу.

         Якщо в 63-річної особи не буде зазначеної тривалості страхового стажу, вона  має право обрати – допрацювати необхідну кількість років або придбати необхідну тривалість страхового стажу для призначення пенсії у віці від 63 до 65 років.

         Пенсія за віком в 65 років

         Починаючи з 1 січня 2019 року, особи в яких страховий стаж складатиме 15 років, пенсія за віком призначатиметься в 65 років.

         Особи, в яких відсутній страховий стаж (загальний) тривалістю 15 років, матимуть право на призначення державної соціальної допомоги, після досягнення 65 років за сукупним доходом сім’ї.

Порядок погашення заборгованості

Опубліковано Четвер, 29 червня 2017, 12:29

Питання виплати коштів за рішеннями судів у даний час регулюється Законом України «Про гарантії держави щодо виконання судових рішень» та Постановою Кабінету Міністрів України від 3.09.2014 № 440 «Про затвердження Порядку погашення заборгованості за рішеннями суду, виконання яких гарантується державою», відповідно до яких погашення заборгованості здійснюється Держказначейством у межах бюджетних асигнувань, визначених законом про Державний бюджет України на відповідний рік. Саме Постановою КМУ від 3.09.2014 № 440, яка набрала чинності 23.09.2014 р., затверджено Порядок погашення заборгованості за рішеннями суду, виконання яких гарантується державою (далі – Порядок).

         Цей Порядок визначає механізм обліку виконавчих документів та судових рішень, передбачених пунктом 3 розділу ІІ «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про гарантії держави щодо виконання судових рішень».

         Дія зазначеного Порядку поширюється на рішення судів, які видані або ухвалені до 1.01.2013 (у тому числі які були змінені рішеннями апеляційного чи касаційного суду).

         Указана урядова постанова передбачає звернення громадян до державної виконавчої служби.

         Відповідно до п.4 вищезазначеного Порядку Заявник подає до органу державної виконавчої служби:

– заяву про виконання рішення із зазначенням реквізитів банківського рахунка, на який слід перерахувати кошти, або даних для перерахування коштів у готівковій формі через банки або підприємства поштового зв’язку, якщо зазначений рахунок відсутній;

– оригінал (дублікат) виконавчого документа або рішення суду (належним чином завірену його копію);

– копію довідки про присвоєння реєстраційного номера облікової картки платника податків (крім фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовилися від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідному органу державної податкової служби і мають відмітку у паспорті або до паспорта яких внесені дані про реєстраційний номер облікової картки платника податків) та копію паспорта громадянина України.

         Державна виконавча служба після опрацювання відповідних документів має передати відомості про виплату коштів за рішенням суду до органів Держказначейства.

         Погашення заборгованості здійснюється Держказначейством у межах бюджетних асигнувань, визначених законом про Державний бюджет України на відповідний рік.

Києво-Святошинське об’єднане управління Пенсійного фонду України Київської області інформує

Опубліковано Середа, 21 червня 2017, 14:31

На даний час виплата заробітної плати в «конверті» та нелегальна робота стали, на жаль, нормою життя. Виплати у «конвертах» стали одною із складових тіньової економіки. Недоліки тіньової заробітної плати, як і тіньової зайнятості не тільки в тому, що бюджет недоотримує кошти, використання найманої праці без оформлення трудових відносин містить в собі багато негативних моментів, і перш за все це втрата страхового стажу для призначення пенсії. Сьогодні працівники не бачать проблем в отриманні «тіньової» заробітної плати, так як до кишені надходять «чисті доходи». Коли вони самі надають згоду працювати на таких умовах, вони самі позбавляють себе соціальних гарантій.

Кожний працівник повинен знати, що відповідно до Закону України “Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування” з 01.01.2004 року страховий стаж роботи зараховується, як повний місяць при умові нарахування заробітної плати не менше мінімального розміру та повної сплати страхових та єдиного внесків.

Пенсійний фонд в черговий раз звертається до громадян – вимагайте від своїх роботодавців виплату заробітної плати відповідно до законодавства прозоро і чесно, не погоджуйтесь на виплату заробітної плати в «конвертах».

Пам’ятайте, що кожна гривня податку із заробітної плати, що надійде до бюджету, вплине на забезпечення вашої гідної пенсії. Також відповідально до цього питання мусять поставитися самі роботодавці, не порушувати закон, оформляти належним чином трудові відносини зі своїми працівниками. Варто не забувати, що виплата заробітної плати без сплати встановлених податків є грубим порушенням Законів України та передбачає адміністративну і кримінальну відповідальність.

Відповідно до статті 95 Кодексу законів про працю “мінімальна заробітна плата – це законодавчо встановлений розмір заробітної плати за просту, некваліфіковану працю, нижче якого не може провадитися оплата за виконану працівником місячну, а також погодинну норму праці” (тобто за виконання визначеного обсягу робіт).    Іншими словами, незалежно від того, скільки годин в день, тиждень, місяць працює наймана особа – виплачувати заробітну плату можна не менше мінімально встановленого законодавством рівня.

Хочеться порадити: при влаштуванні на роботу найманим працівникам потрібно поцікавитися не тільки розміром зарплатні, а й варто запитати, як саме такі кошти будуть виплачуватись і чи здійснюватимуться відповідні відрахування.   Що потрібно робити, аби змусити свого роботодавця платити гідну офіційну заробітну плату? Найманому працівникові необхідно зайняти чітку позицію, наполягати на виплаті заробітної плати з дотриманням вимог чинного законодавства,  а про факти виплати заробітної плати “у конвертах” повідомляти органи виконавчої влади,  правоохоронні органи за телефонами  “гарячої телефонної лінії”, які є у кожному контролюючому органі.

Шановні громадяни, роботодавці, Києво-Святошинське об’єднане управління Пенсійного фонду України Київської області  ще раз звертає увагу керівників підприємств, установ, організацій та підприємців щодо недопустимості випадків виплати заробітної плати “у конвертах”, а також виплати заробітної плати в розмірах нижче мінімальної. 

Роз'яснення переваг сплати єдиного внеску у розмірі не менше мінімального страхового внеску

Опубліковано Четвер, 15 червня 2017, 11:32

Пунктом 291.4 статті 291 Податкового кодексу України суб’єкти господарювання, які застосовують спрощену систему оподаткування, обліку та звітності, поділяються на чотири групи платників єдиного податку.

Відповідно до пункту 4 частини першої статті 4 Закону України  «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» (далі - Закон) фізичні особи-підприємці, в тому числі ті, які обрали спрощену систему оподаткування, є платниками єдиного внеску.

Звертаємо увагу, що з 1 січня 2017 року фізичні особи - підприємці, які обрали спрощену систему оподаткування, та віднесені до першої групи платників єдиного податку, зобов’язані сплатити єдиний внесок за місяць у сумі не менше 0,5 мінімального страхового внеску. Відповідні періоди здійснення підприємницької діяльності до страхового стажу зараховуються пропорційно до сплаченого єдиного внеску.

У 2017 році мінімальний страховий внесок для фізичних осіб підприємців становить 704 грн. на місяць (3200 грн. х 22 відсотки).

Отже, для фізичних осіб - підприємців, які обрали спрощену систему оподаткування, та віднесені до першої групи платників єдиного податку, обов’язковою є сплата єдиного внеску у сумі не менше 352 грн. щомісяця.

Водночас, для зарахування періодів здійснення підприємницької діяльності до страхового стажу як повний місяць, необхідно сплатити за місяць єдиний внесок в сумі не меншій, ніж мінімальний страховий внесок, тобто 704 грн.

У разі сплати єдиного внеску у сумі 352 грн. за місяць страховий стаж буде зараховано пропорційно, а саме 0,5 місяця, що в подальшому може вплинути на визначення права на пенсію за віком та її розмір.

Києво-Святошинське об’єднане управління Пенсійного фонду України інформує

Опубліковано П'ятниця, 02 червня 2017, 09:39

В якій редакції під час переходу з одного виду пенсії на інший застосовують законодавчі норми.

 

     Під час переведення особи з одного виду пенсії на інший застосовують норми закону в редакції, чинній на час такого переведення. Тобто, якщо пенсію, наприклад по інвалідності, було призначено до 1 жовтня 2011 року, а сьогодні особа досягла пенсійного віку і звертається з приводу призначення пенсії за віком, потрібно враховувати, що доплату за понаднормативний стаж буде встановлено понад страховий стаж для чоловіків 35, а для жінок 30 років. Водночас, особа може скористатися новою нормою в частині періоду заробітку, що передбачено в статті 40 вищезазначеного закону. Тобто, людина має право виявити бажання обчислювати пенсію лише із заробітку за періоди страхового стажу після 1 липня 2000 року (за умови, що страховий стаж після цієї дати становить більш як 60 страхових місяців).

 

Які особливості переведення особи з пенсії по інвалідності на пенсію за віком.

 

     У разі, якщо людина виявила бажання перейти з пенсії по інвалідності на пенсію за віком, враховують те, що розмір пенсії по інвалідності залежить від групи інвалідності. Згідно з частиною першою статті 33  Закону України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування», пенсію по інвалідності призначають у таких розмірах:

Інвалідам І групи - 100 відсотків від пенсії за віком;

Інвалідам ІІ групи – 90 відсотків від пенсії за віком;

Інвалідам ІІІ групи - 50 відсотків від пенсії за віком, обчисленої відповідно до статей 27 і 28 цього закону.

     При цьому до страхового стажу для обчислення розміру пенсії за віком, з якого обчислюють розмір пенсії по інвалідності, окрім наявного страхового стажу, зараховують також на загальних підставах період із дня встановлення інвалідності до досягнення особою пенсійного віку.

     Тобто, під час обчислення розміру пенсії по інвалідності до наявного стажу особи вже зараховано період до досягнення  пенсійного віку. Під час призначення пенсії за віком цей додатково зарахований період буде виключено із страхового стажу. Хоча до стажу буде зараховано страховий стаж, який особа набула в період роботи, отримуючи пенсію по інвалідності.

     Звертаємо увагу, для того, щоб з’ясувати доцільність переходу з одного виду пенсії на інший, особі потрібно звернутися в управління Пенсійного фонду, що виплачує їй пенсію.

     Особам, які виявили бажання отримувати інший вид пенсії, видають нове пенсійне посвідчення, про що роблять відповідний запис у пенсійній справі. Старе посвідчення в цьому разі підлягає знищенню.

Календар

<< < серпня 2017 > >>
пн вт ср чт пт сб нд
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31