Києво-Святошинська районна рада

Понад 100 тисяч українців підписали декларації з лікарями

Опубліковано П'ятниця, 30 березня 2018, 15:03

Національна кампанія з вибору лікаря розпочнеться з другого квітня. Водночас процес підписання декларацій з терапевтами, педіатрами та сімейними лікарями розпочався ще минулого року, під час тестового режиму роботи електронної системи охорони здоров’я. На сьогодні у системі зареєстровано уже 106 тисяч декларацій.

Обрати свого лікаря – означає визначитись з терапевтом, педіатром чи сімейним лікарем, якому ви готові довірити своє здоров’я. Підписуючи з ним декларацію, ви повідомляєте державу, що гроші за ваше обслуговування НСЗУ має направляти саме у той заклад, в якому працює вибраний вами лікар.

Національна кампанія з вибору лікаря, що розпочнеться у квітні, не має визначеного строку: вона триватиме доти, поки усі українці не визначаться зі своїми лікарями. Тож ви зможете підписати декларацію як у квітні, так і у червні чи жовтні. Водночас, зверніть увагу, що лікарі можуть обслуговувати певну кількість пацієнтів: сімейний лікар – 1 800, терапевт – 2 000, педіатр – 900.

Як підписати декларацію з лікарем і які документи потрібні – читайте тут: https://goo.gl/3hxtmx.

Ви не мусите обирати лікаря за місцем прописки чи проживання. Ці та інші правила чітко окреслені в Порядку вибору лікаря, який надає первинну медичну допомогу, затвердженому наказом МОЗ України.

Інший важливий документ – Порядок надання первинної медичної допомоги – дає чіткий перелік послуг, які надаватиме терапевт, педіатр і сімейний лікар, вводить сервісні вимоги для медзакладів «первинки», і формує нову культуру взаємодії лікаря і пацієнта.

Чи будуть у школах зберігатись медкартки: детально про скасування форми № 026/о

Опубліковано П'ятниця, 30 березня 2018, 14:54

Міністерство охорони здоров’я України скасувало форму № 026/о «Медична карта дитини (для дошкільного та загальноосвітнього навчальних закладів)». Це означає, що відтепер у школах та дитсадках не зберігатимуться медичні дані дитини.

При вступі до дитсадка не потрібно надавати медичну картку особливої форми - достатньо довідки від педіатра чи сімейного лікаря, що дитина здорова. При вступі до школи - довідку від лікаря, що дитина пройшла профілактичний огляд. Якщо дитина хворіє, то лікар може зробити відповідний запис зі згоди батьків.

Чому медкартки не можуть зберігатись у школах та садках?

«Медична карта дитини» (форма № 026/о), яка раніше зберігалася у школах та дитсадках, скасована: дані про стан здоров’я дитини не можуть бути відкритими і зберігатися поза межами медзакладу.

Право на медичну таємницю гарантує ст. 39-1. Закону України «Основи Законодавства України про охорону здоров’я» від 19.11.1992 № 2801-XII. «Пацієнт має право на таємницю про стан свого здоров'я, факт звернення за медичною допомогою, діагноз, а також про відомості, одержані при його медичному обстеженні. Забороняється вимагати та надавати за місцем роботи або навчання інформацію про діагноз та методи лікування пацієнта», - йдеться у Законі. Тож дані про стан здоров’я дитини можуть міститися виключно у «Історії розвитку дитини № ___» (Форма № 112/о ) - медичній картці, яка зберігається у закладі охорони здоров’я.

Яка довідка потрібна для відвідування дитсадка?

Для відвідування закладу дошкільної освіти батькам достатньо надати довідку з засвідченням факту, що дитина здорова. Таку довідку надасть педіатр або сімейний лікар закладу охорони здоров’я, в якому спостерігається дитина. Якщо дитина має певне захворювання, то за рішенням одного з батьків або іншого законного представника дитини, у цій довідці може бути зроблено відповідний запис. Відповідно медичні працівники закладів дошкільної освіти володітимуть необхідною інформацією про стан здоров'я дитини.

Нагадаємо, що оглядати дітей до 3-х років має лише педіатр або сімейний лікар. Додаткові огляди лікарями-спеціалістами та додаткові обстеження (лабораторні, інструментальні тощо) здорової доношеної дитини віком до 3 років проводяться тільки за показаннями, обґрунтованими письмово в історії розвитку дитини (ф. №112о.), за умови поінформованої згоди батьків (опікунів, піклувальників) або їх законних представників.

Яка довідка потрібна для відвідування школи?

Перед вступом до школи дитина має пройти профілактичний огляд. Після медогляду видається для надання медичному працівнику загальноосвітнього навчального закладу Форма № 0 086-1/о “Довідка учня загальноосвітнього навчального закладу про результати обов'язкового медичного профілактичного огляду”. У разі, якщо дитина має певне захворювання, то за рішенням одного з батьків або іншого законного представника дитини, в цій довідці може бути зроблено відповідний запис. Відповідно, медичні працівники шкільних навчальних закладів володітимуть необхідною інформацією про стан здоров'я дитини.

Про форми для профілактичних щеплень

Усю інформацію про проведення вакцинації чи ревакцинації, а також здійснення туберкулінових проб лікарі чи медсестри фіксують у "Карті профілактичних щеплень" (форма № 063/о).  Цю форму ведуть в амбулаторно-поліклінічних, виховних і навчальних закладах. Відповідно, довідка про проведені щеплення, що містяться у формі № 063/о, дає змогу медичним працівникам освітніх закладів бути ознайомленими з наявністю чи відсутністю щеплень у конкретної дитини.

Інших довідок, крім зазначених вище, заклади дошкільної та шкільної освіти не мають права вимагати. Відповідний лист-роз’яснення уже надіслано у Міністерство освіти і науки.

Лист-роз'яснення (pdf, 1 Мб) 

До уваги аграріїв! Термін подання документів для отримання дотації на корів продовжено до 1 травня

Опубліковано П'ятниця, 30 березня 2018, 14:51

Рішенням Уряду подовжено термін подання документів до 1 травня для отримання 1500 гривень на корову в рік. Пролонгація термінів надасть можливість скористатися державною підтримкою максимальній кількості аграріїв.

Відповідні зміни були внесені до Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті для підтримки галузі тваринництва. Раніше граничний термін подання документів був 1 квітня.

Відтепер для отримання дотації за корів аграрії, які є юридичними особами, подають до 1 травня (станом на 1 січня) та до 1 жовтня (станом на 1 липня) до Мінагрополітики такі документи:

- заявку (в електронному та паперовому вигляді);

- довідку про відкриття поточного рахунка, видану банком;

- копію звіту про стан тваринництва (форма 24-сг) станом на 1 січня та 1 липня поточного року;

- довідку, чинну на дату подання заявки, про відсутність заборгованості з податків і зборів.

Комісія Мінагрополітики до 15 травня та до 15 жовтня поточного року на підставі поданих документів визначає обсяг дотації за утримання корів за кожним суб’єктом господарювання та приймає рішення про включення їх до реєстру.

Міністерство протягом п’яти робочих днів затверджує розподіл бюджетних коштів між суб’єктами господарювання та не пізніше 5 червня та 5 листопада поточного року спрямовує відповідні суми на їх банківські рахунки. Дотація на корову в рік сплачується двома частинами по 750 гривень.

Детальніше з програмами державної підтримки можна ознайомитися за посиланням.

Середня зарплата в Україні в лютому зросла до 7828 грн і вдвічі перевищила мінімальний показник року, – Держстат

Опубліковано Четвер, 29 березня 2018, 15:42

Середня номінальна заробітна плата в Україні в лютому становила 7828 грн, що більш ніж удвічі перевищує показник мінімальної зарплати на поточний рік, закріплений в законі про Державний бюджет. Про це свідчать дані Державної служби статистики України. За рік (лютий до лютого) зростання становило 26,1%. Індекс реальної заробітної плати (лютий до лютого) становив 110,5%.

В галузевому розрізі зарплати вищі за середню зафіксовані в промисловості (8347 грн), в торгівлі (8537 грн), на транспорті (8496 грн), в сфері ІТ (13242 грн), в сфері фінансової діяльності (14404 грн), в науковій діяльності (10524 грн). Зарплати в бюджетній сфері дещо нижчі, але вони також суттєво перевищують мінімальний показник.

В регіональному розрізі зарплати вищі за середню отримували працівники підприємств та організацій Донецької та Київської областей. Наближаються до середнього по країні показника підприємства Дніпропетровської, Львівської, Миколаївської, Одеської, Полтавської областей. В Києві середня зарплата сягнула 12124 грн.

Одночасно, згідно з даними Держстату, зменшується показник заборгованості по зарплатах. Причому найбільшу частку боргів становлять застарілі заборгованості, сформовані, передусім, на економічно неактивних підприємствах східних областей, зупинених, в тому числі, через бойові дії.

Довідково

Прем’єр-міністр України Володимир Гройсман поставив завдання довести показник середньої зарплати в Україні за підсумками 2018 року до 10 тис. грн. Глава Уряду наголошував, що таке підвищення забезпечать економічний ріст та політика Уряду щодо розвитку промислового потенціалу та залучення інвестицій і технологій в економіку держави.

Розпочато перший етап структурної реорганізації ДФС — районні ДПІ втрачають статус юросіб

Опубліковано Четвер, 29 березня 2018, 15:00

Державні податкові інспекції в районах, містах (крім м. Київ), районах у містах, об’єднані державні податкові інспекції втрачають статус юридичних осіб та приєднуються до головних управлінь ДФС у регіонах. Таке рішення Кабінет Міністрів затвердив постановою «Про реформування деяких територіальних органів Державної фіскальної служби» 28 березня 2018 року. 

У чому суть?

Відбувається перший етап структурної реорганізації ДФС в рамках комплексної реформи ДФС, наступним кроком якої є створення єдиної юридичної особи в податковому напрямі ДФС. Таким чином, завершуються процес переходу функцій аудиту та роботи з боргом на обласний рівень, розпочатий з прийняттям Закону України №1797 «Про внесення змін до Податкового Кодексу України щодо покращення інвестиційного клімату в Україні». Районні податкові інспекції фактично перетворюються в Центри обслуговування платників.

«Ліквідація районних органів ДФС — це перший етап структурної реорганізації ДФС. Це дозволить областям ефективніше виконувати основні функції ДФС, такі як аудит та робота з боргом, а районам зосередитися на обслуговуванні платників. Наступний крок структурної реорганізації ДФС — створення єдиної юридичної особи у податковому напрямі ДФС», — каже Міністр фінансів Олександр Данилюк. 

Що це дає?

Така реорганізація дозволяє ефективно організувати роботу персоналу районів та областей.

Що далі?

Після впровадження зазначеної ініціативи планується створення єдиної юрособи на рівні податкового блоку ДФС.

МОЗ затвердив Порядок вибору лікаря, який надає первинну медичну допомогу

Опубліковано Вівторок, 27 березня 2018, 15:50

Порядок визначає правила, за якими українці будуть вибирати терапевтів, педіатрів та сімейних лікарів, і є обов’язковим для усіх закладів охорони здоров’я, що надають первинну медичну допомогу.

Уже з 2 квітня українці можуть вільно обрати свого лікаря: терапевта для дорослого, педіатра для дитини чи сімейного лікаря для усієї сім’ї, за умови що обраний ними заклад вже підключений до системи «Електронне здоров'я». Підписуючи декларацію з обраним лікарем, ви повідомляєте державу через Національну Службу Охорони Здоров’я (НСЗУ), що кошти за ваше обслуговування мають надходити саме у цей медзаклад. Тож декларація фактично є формою заяви. Її не потрібно перепідписувати: декларація діє доти, поки ви не вирішите змінити свого лікаря.

Порядок визначає, що ви можете вибирати лікаря у будь-якому медзакладі, незалежно від місця реєстрації чи проживання. Водночас цей медзаклад має бути підключеним до системи «Електронне здоров'я». Це важливо, адже ваші дані зберігатимуться не в папках чи картонних коробках, як це було раніше, а в електронній системі. Ви впізнаєте заклад, де вже можна підписати декларацію, за наліпкою «Тут можна обрати свого лікаря».

Докладніше: Як українці обиратимуть терапевтів, педіатрів і сімейних лікарів

МОЗ затвердив Порядок надання первинної медичної допомоги

Опубліковано Вівторок, 27 березня 2018, 15:34

Укладено Порядок надання первинної медичної допомоги – документ, який регламентує роботу терапевтів, педіатрів та сімейних лікарів, дає чіткий перелік послуг закладів «первинки» і формує нову культуру взаємодії лікаря та пацієнта. Уже з 1 липня абсолютно усі заклади первинної медичної допомоги (ПМД) мають керуватися цим документом.

Які послуги надаватимуть терапевти, педіатри та сімейні лікарі

Наказ №504 «Про затвердження порядку надання первинної медичної допомоги» визначає список послуг ПМД, вартість яких компенсовуватиме держава через Національну cлужбу здоров’я України (НСЗУ). Так, терапевти, педіатри та сімейні лікарі спостерігатимуть за вашим станом здоров’я (чи станом здоров’я вашої дитини), ставитимуть діагнози та лікуватимуть найбільш поширені хвороби, травми, отруєння, патологічні, фізіологічні (під час вагітності) стани. Так само терапевти, педіатри та сімейні лікарі вестимуть пацієнтів із хронічними захворюваннями та станами. За потреби ваш лікар дасть направлення до фахівця вторинної чи третинної допомоги – лора, ендокринолога, хірурга тощо – чи буде консультуватись з ним щодо вашого лікування.

Ваш лікар також надаватиме невідкладну допомогу при гострому розладі фізичного чи психічного здоров’я, якщо не потрібно екстреної, спеціалізованої або високоспеціалізованої меддопомоги.

Важливою буде роль вашого лікаря і у запобіганні хвороб. Ваш лікар вчасно виявить ризики для здоров’я. Він проконсультує, як поступово звільнитись від пагубних звичок, де знайти додаткову допомогу і перейти на здоровий спосіб життя.

У компетенції лікаря «первинки» – спостереження за здоровою дитиною, неускладненою вагітністю і окремі послуги паліативної допомоги. Ваш лікар також видасть потрібну довідку, листок непрацездатності, направлення для проходження медико-соціальної експертизи тощо.

Скільки людей може обслуговувати один лікар?

Згідно з Порядком, оптимальний обсяг практики для сімейного лікаря складає 1 800 пацієнтів, терапевта – 2 000, педіатра – 900.

Обсяг практики може відрізнятися від оптимального залежно від соціально-демографічних, інфраструктурних та інших особливостей території, в межах якої мешкають люди, що належать до відповідної практики. Наприклад, якщо сімейний лікар працює у селі, де мешкає 2000 людей, то усі жителі зможуть обслуговуватись у нього. Без медичної допомоги не залишиться ніхто.

Чи будуть лікарі виїжджати на виклики до пацієнта?

Так, але рішення приймає лікар (терапевт, педіатр чи сімейний лікар), а не пацієнт чи працівники реєстратури. Люди, які насправді потребують консультації лікаря у себе вдома, не залишаться без допомоги. Пацієнт може подзвонити і записатись на прийом до лікаря або обґрунтувати потребу і викликати лікаря до себе додому, залишивши при цьому свої контактні дані. Лікар тепер матиме можливість передзвонити пацієнту і обговорити з ним його проблему, а також домовитись про час такого візиту. Раніше пацієнт самостійно здійснював оцінку свого стану або стану своєї дитини і приймав рішення дочекатися лікаря вдома. Зараз лікар на підставі інформації від пацієнта здійснюватиме оцінку ситуації і пропонуватиме пацієнту більш виважене рішення. Іноді стан пацієнта вимагатиме виклику швидкої (103), а не очікування, поки лікар ПМД прийде до нього.

Мова йде не про екстрену допомогу – служба «швидкої» працюватиме у звичному режимі.

 

Хто прийматиме пацієнтів, якщо лікар у відпустці?

Якщо лікар у відпустці чи з інших причин не може прийняти пацієнта, то надавач ПМД (заклад охорони здоров’я) має забезпечити заміну. Усі пацієнти практики мають знати про тимчасового нового лікаря завчасно: за тиждень, якщо заміна передбачувана (наприклад, лікар у відпустці чи у відрядженні), у перший день, якщо заміна непередбачувана (наприклад, лікар захворів).

При цьому укладати нову декларацію, писати заяви, йди до головного лікаря не треба. Навпаки – завдання адміністрації завчасно проінформувати пацієнтів, дати їм інформацію про нового лікаря і простежити, щоб меддопомога була безперервною.

З повагою до пацієнта: сервісні вимоги до медзакладів

Порядок вперше вводить поняття практики ПМД (первинної медичної допомоги) – це лікар та його пацієнти. Так, лікар формує свою практику та налагоджує довірчі стосунки з кожним пацієнтом. Водночас лікарі можуть утворювати групові практики ПМД: об'єднуватись, щоб забезпечити сервісні умови та безперервність надання меддопомоги.

Так, у Порядку вперше передбачені сервісні умови надання меддопомоги – прості речі, які тепер мають виконуватись обов’язково. Так, якщо змінюється адреса надання меддопомоги чи режим роботи, то пацієнти мають бути проінформовані: оголошення з новою адресою чи зміненим графіком прийому мають з’явитись у доступному для пацієнтів місцях і на веб-сторінках закладу чи лікаря, якщо такі є. Крім того, якщо пацієнти уже записались на прийом, їм мають повідомити про зміну адреси чи режиму роботи особисто (наприклад, телефоном).

Так само важливо інформувати пацієнтів, якщо надавач первинної меддопомоги з якихось причин припинив свою діяльність. Крім оголошення у доступному для пацієнтів місцях і на веб-сайтах, відповідні повідомлення має отримати кожен пацієнт особисто.

Як записатися на прийом і чи працюватимуть медзаклади у вихідні?

Записатись до лікаря можна буде особисто, телефоном, електронною поштою чи іншими доступними засобами. Якщо змінився номер телефону, адреса електронної пошти тощо – пацієнти мають бути проінформовані.

На вихідних більшість закладів не працюватимуть повний робочий день. Водночас Порядок визначає, що надавач ПМД може самостійно або спільно з іншими надавачами ПМД утворити черговий кабінет, де будуть приймати пацієнтів поза визначеними годинами прийому, а також у вихідні, святкові та неробочі дні.

Про Табель технічного оснащення

Щоби заклади могли надавати якісну меддопомогу, вони мають відповідати Табелю технічного оснащення. Оновлений Примірний табель матеріально-технічного оснащення закладів охорони здоров’я та фізичних осіб – підприємців, які надають первинну медичну допомогу, значно коротший, ніж це було раніше, і відповідає реальним потребам на «первинці». Необхідне технічне оснащення дозволить виконати Порядок надання ПМД

4 квітня в Україні запрацює нова система контролю якості та безпечності харчових продуктів

Опубліковано Вівторок, 27 березня 2018, 12:09

4 квітня в Україні запрацює нова система контролю якості та безпечності харчових продуктів. Про це під час прес-брифінгу сказала Віце-прем`єр-міністр з питань європейської та євроатлантичної інтеграції України Іванна Климпуш-Цинцадзе. Ідеться про набуття чинності Законом України «Про державний контроль за дотриманням законодавства про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження, здоров’я та благополуччя тварин».

За словами Віце-прем`єр-міністра, новий закон, з одного боку, створить умови для забезпечення кращої якості та безпечності харчової продукції для споживачів, а з іншого – запровадить чіткі і прозорі процедури перевірок, що мінімізують корупційні ризики і сприятимуть розвитку чесної конкуренції. Ключовими новаціями нового закону Іванна Климпуш-Цинцадзе назвала ризик-орієнтований підхід до перевірок операторів ринку та запровадження Акта перевірки.

Підприємства перевірятимуть залежно від ступеню ризику для життя і здоров`я людей (наприклад, у магазині, де продається запакована продукція тривалого зберігання, ризиків менше, ніж у магазині, де продається свіже м`ясо). Також, за новим законом, інспектори Держпродспоживслужби здійснюватимуть перевірки, згідно з Актом перевірки. Цей документ міститиме вичерпну кількість питань для перевірки і буде публічним, що мінімізує корупційні ризики.

За порушення нового закону передбачені жорсткі санкції. Так сума штрафу для юридичних осіб може досягати 70 тисяч гривень – залежно від скоєного правопорушення. У разі виявлення на виробництві факторів, що становлять небезпеку життю і здоров’ю людей, інспектор може ухвалити рішення про тимчасове припинення виробництва та/або обігу харчових продуктів та/або кормів.

Іванна Климпуш-Цинцадзе закликала політиків утриматися від спекуляцій нормами нового закону, покликаного покращити якість і безпечність харчових продуктів в Україні і захистити добросовісних операторів ринку від тиску контролюючих органів.

Календар

<< < червня 2018 > >>
пн вт ср чт пт сб нд
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30