Києво-Святошинська районна рада

Чи можна підписати декларації з кількома лікарями? МОЗ відповідає на питання про вибір лікаря

Опубліковано Середа, 18 квітня 2018, 08:25

Уже понад 650 тисяч українців обрали свого лікаря - терапевта, педіатра чи сімейного лікаря. Національна кампанія "Лікар для кожної сім'ї" не має терміну дії, а підписати декларацію з вибраним лікарем можна у будь-який момент.

Сьогодні МОЗ відповідає на поширені питання про вибір лікаря і, зокрема, про декларацію: чи має вона строк дії, чи можна підписати декларацію з лікарем вузького профілю або кількома лікарями, чи можна буде без декларації потрапити до свого дільничного терапевта і як розірвати декларацію.

Чи має декларація строк дії?

Декларація, яку ви підписуєте зі своїм сімейним лікарем або терапевтом - безстрокова. Вона діє доти, доки ви не вирішите укласти декларацію з іншим лікарем. Для дитини декларація з педіатром діє до 18 років. Потім потрібно вибрати сімейного лікаря або терапевта.

Чи можу я підписати декларації з кількома лікарями?

Ні, ви можете підписати декларацію лише з одним лікарем. Він має стати вашою довіреною особою у більшості питань щодо здоров’я. При укладанні декларації з новим лікарем попередня декларація анулюється автоматично.

Чи можу підписати декларацію з вузьким спеціалістом, якщо він має спеціальність терапевта або педіатра?

Кампанія з вибору лікарів діє лише для фахівців первинної ланки, тому ви не можете підписати декларацію з вузьким спеціалістом. Обирайте лікаря серед тих фахівців, котрі працюють у галузі надання первинної допомоги: для дитини - це педіатр або сімейних лікар. Для дорослого - терапевт або сімейний лікар.

Як розірвати декларацію з лікарем?

Якщо вирішили змінити лікаря - немає потреби окремо розривати з ним декларацію. Достатньо підписати декларацію з новим лікарем. Попередня декларація анулюється автоматично.

Чи мушу підписувати декларацію з дільничним лікарем?

Ви можете обрати будь-якого лікаря незалежно від вашої прописки чи місця проживання. Єдина причина, з якої лікар може відмовити вам у підписанні декларації – він вже має оптимальну кількість пацієнтів (для терапевта – 2000, для сімейного лікаря – 1800, для педіатра – 900). Тому не варто надто довго зволікати з вибором, адже хороші спеціалісти швидко наберуть собі пацієнтів.

Ви можете обрати свого лікаря з іншого району, чи навіть іншого міста. Проте вам буде зручно, якщо він практикує поблизу вашого дому, або місця роботи, адже до нього потрібно буде звертатись не лише за медичною допомогою, але й за довідками, направленням до інших спеціалістів тощо.

Чи можна буде без декларації потрапити до свого дільничного терапевта?

Так, навіть без підписання декларації ви можете безоплатно відвідувати лікаря, до якого ходили раніше. Проте рано чи пізно, треба буде всім підписати декларації. Якщо вас влаштовує лікар, до якого ви ходили раніше, підпишіть декларацію з ним під час наступного візиту. Вибір у будь-якому разі за вами.

7 міфів про вибір лікаря

Опубліковано Середа, 18 квітня 2018, 08:21

В рамках медичної реформи з 2 квітня в Україні стартувала кампанія з обрання лікаря. Люди вибирають лікарів, яким довіряють, та підписують з ними декларації на обслуговування. З липня медичні заклади почнуть переходити на нову систему фінансування – держава платитиме саме тим лікарям та медзакладам, до яких звертаються люди за допомогою.

За два тижні кампанії з обрання лікаря з’явилось чимало міфів. Спростовуємо найпоширеніші з них.

Міф 1. Лікар підписує декларації лише з тими пацієнтами, що проживають на його дільниці.

Ви можете обрати будь-якого лікаря, незалежно від вашої прописки чи місця проживання. Єдина причина, з якої лікар може відмовити вам у підписанні декларації – він вже має оптимальну кількість пацієнтів  (для терапевта – 2000, для сімейного лікаря – 1800, для педіатра – 900). Тому не варто надто довго зволікати з вибором, адже хороші спеціалісти швидко наберуть собі пацієнтів.

Ви можете обрати свого лікаря з іншого району, чи навіть іншого міста. Проте вам буде зручно, якщо він практикує поблизу вашого дому, або місця роботи, адже до нього потрібно буде звертатись не лише за медичною допомогою, але й за довідками, направленням до інших спеціалістів тощо.

Міф 2. Декларацію з лікарем треба підписати якнайшвидше, бо потім за це доведеться платити

Кінцевого терміну підписання декларації немає. Це не обов’язково робити саме в квітні. Її можна підписати будь-коли, наприклад, під час вашого найближчого візиту до лікаря. І, звісно, жодних коштів за це сплачувати не потрібно.

Термін дії декларації з лікарем необмежений. Вона діє до того часу, доки ви не вирішите підписати декларацію з іншим лікарем, якщо з якихось причин захочете його змінити. В такому випадку попередня декларація анулюється автоматично, вам не потрібно приходити до свого попереднього лікаря.

Міф 3. Люди, що не можуть особисто прийти до лікаря для підписання декларації, залишаться без меддопомоги

Якщо людина фізично не може завітати до лікаря, щоб підписати з ним декларацію, це може зробити її законний представник. Окрім того, декларацію не обов’язково підписувати зі стаціонарного комп’ютера. Уповноважений працівник медзакладу може приїхати до вас додому та використати ноутбук або планшет для заповнення декларації.

Також найближчим часом Міністерство охорони здоров’я запустить онлайн кабінет пацієнта, де можна буде підписати декларацію з лікарем онлайн, не виходячи з дому.

У будь-якому разі без допомоги ніхто не залишиться, до кінця року такі пацієнти можуть обслуговуватися у своїх дільничних лікарів та користуватися усіма видами медичної допомоги.

Міф 4. Ви не можете обрати свого лікаря, бо в медзаклад не завезли бланки декларацій

Паперових бланків декларацій не існує. Декларація з лікарем має бути заповнена в електронному вигляді уповноваженим працівником медзакладу. Лише після цього вона роздруковується і ви підписуєте її в двох примірниках, один з яких забираєте з собою, інший залишається у лікаря. Якщо вам дають заповнити бланк декларації від руки – вона фейкова.

Важливо – підписати декларацію з лікарем можна лише в закладах, що підключені до електронної системи. Такі заклади мають наліпку «Тут можна обрати свого лікаря».

Міф 5. Ваш лікар відтепер не буде приїжджати на виклик додому

Виклик додому входить до переліку послуг вашого лікаря. Але визначати, чи є необхідність їхати на виклик, лікар буде за медичними показами. Він може надати вам консультацію телефоном, або запросити вас приїхати в амбулаторію. При цьому віддаленість місця перебування пацієнта від медичного закладу не є причиною для відмови лікаря приїхати на виклик.

Міф 6. Якщо ви не підписали декларацію, лікар вас не обслуговуватиме

Мекдзаклади будуть отримувати фінансування одночасно і за пацієнтів, які підпишуть  декларації з лікарями, що у них працюють, і за пацієнтів, які були закріплені за ними раніше. Тому відмовити вам у наданні допомоги через те, що ви не підписали декларацію з лікарем, не мають права.

Проте ваш дільничний терапевт може попросити вас обрати його і підписати з ним декларацію, щоб продовжити обслуговувати вас. Ви вільні у виборі свого лікаря.

Міф 7. Ви не зможете підписати декларацію з лікарем, якщо не маєте паспорту, ідентифікаційного коду чи мобільного телефону

Якщо з об’єктивних причин ви не маєте якогось з необхідних для підписання декларації документів (паспорт, ідентифікаційний код), ви все одно зможете обрати свого лікаря. 

В разі відсутності паспорта громадянина України декларацію можна підписати за іншими документами - тимчасовим посвідченням громадянина України, посвідкою на постійне проживання в Україні, посвідченням біженця, посвідченням особи, яка потребує додаткового захисту.

Якщо ви не маєте ідентифікаційного коду з релігійних або інших переконань, в декларацію з лікарем заносяться лише ваші паспортні дані.

Якщо ви не маєте мобільного телефону, лікар має відсканувати ваш паспорт та код і надіслати їх в систему.

Павло Розенко: До 1 травня всі пенсії військовим мають бути перераховані і виплачені в повному обсязі

Опубліковано Четвер, 12 квітня 2018, 11:22

Віце-прем’єр-міністр України Павло Розенко наголошує на персональній відповідальності керівників силових відомств та обласних управлінь Пенсійного фонду України у разі невчасного подання та оброблення документів, необхідних для здійснення перерахунку пенсій військовим пенсіонерам.

«Нагадую, що стоїть завдання не просто здійснити перерахунок пенсій, а забезпечити виплату вже перерахованих пенсій військовим до 1 травня 2018 року. І це завдання має бути виконане. Я наголошую на персональній відповідальності як керівників силових структур, які мають надати Пенсійному фонду необхідні довідки для перерахунку пенсій, так і на персональній відповідальності керівників обласних управлінь Пенсійного фонду України за невчасне оброблення відповідних документів», - сказав Павло Розенко під час селекторної наради.

За словами Павла Розенка, станом на сьогодні в повному обсязі надійшли довідки про перерахунок пенсій фактично лише від Національної гвардії України, від Міністерства оборони - 99%, від МВС - 97%. Найменше довідок про перерахунок пенсій надійшло від СБУ, Мінінфраструктури, Мін’юсту та УДО. «Таким чином, сьогодні з 544 тисяч військових пенсіонерів, які потребують перерахунку пенсій, ми маємо довідки лише для близько 500 тисяч пенсіонерів. Є певні питання і щодо пришвидшення роботи обласних управлінь Пенсійного фонду, адже станом на сьогодні оброблено лише біля 72% тих довідок, які вже надані», - зазначив він, додавши, що з 544 тисяч пенсіонерів, які мають отримати перераховані пенсії, станом на сьогодні вже отримали відповідні підвищені виплати близько 316 тисяч осіб.

«Безумовно, перерахунок пенсій військовим пенсіонерам має свою специфіку, яка полягає в багатокроковості цієї проблеми, але ще раз наголошую – до 1 травня всі пенсії мають бути перераховані і виплати мають бути здійснені в повному обсязі», - підсумував Віце-прем’єр-міністр.

Уряд затвердив перелік будівель, які не підлягають обов’язковій сертифікації енергоефективності, - Мінрегіон

Опубліковано Четвер, 12 квітня 2018, 10:55

На виконання імплементації Закону «Про енергетичну ефективність будівель», Уряд затвердив перелік будівель, які не підлягають обов’язковій сертифікації енергоефективності. Це будівлі промислового і сільськогосподарського призначення, об’єкти енергетики, транспорту, зв’язку та оборони, складські приміщення. Варто зауважити, що за бажанням власника зазначених об’єктів, він може отримати відповідний сертифікат і здійснювати заходи по енергоефективності.

Прийняття постанови спрямоване на виконання Україною Угоди про Асоціацію з Європейським Союзом в частині імплементації 31 Директиви ЄС щодо енергетичної ефективності будівель.

Нагадаємо, 23 липня 2017 року набрав чинності Закон України від 08 червня 2017 року № 2118-VIII «Про енергетичну ефективність будівель», який визначає правові, соціально-економічні та організаційні засади діяльності у сфері забезпечення енергетичної ефективності будівель і спрямований на зменшення споживання енергії у будівлях.

Відповідно до закону, сертифікація енергоефективності є обов’язковою для:

1) об’єктів будівництва (нового будівництва, реконструкції, капітального ремонту), що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів із середніми (СС2) та значними (СС3) наслідками, що визначаються відповідно до Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності»;

2) будівель державної власності з опалюваною площею понад 250 квадратних метрів, які часто відвідують громадяни і у всіх приміщеннях яких розташовані органи державної влади;

3) будівель з опалюваною площею понад 250 квадратних метрів, у всіх приміщеннях яких розташовані органи місцевого самоврядування (у разі здійснення ними термомодернізації таких будівель);

4) будівель, в яких здійснюється термомодернізація, на яку надається державна підтримка та яка має наслідком досягнення класу енергетичної ефективності будівлі не нижче мінімальних вимог до енергетичної ефективності будівлі.

Уряд компенсує 80% вартості саджанців

Опубліковано Четвер, 12 квітня 2018, 10:48

Мінагрополітики продовжує серію анімаційних відеороликів, які інформують аграріїв про державні програми підтримки та запрошують ними скористатися.

Що потрібно зробити для того, щоб стати учасником урядової програми підтримки: https://www.youtube.com/watch?v=YBti2HhpAZU&feature=youtu.be

Зокрема, Урядом надаватиметься компенсація за саджанці як української, так і іноземної селекції.

У бюджеті-2018 на підтримку розвитку виноградарства, садівництва і хмелярства передбачено 300 млн грн.

Кожна школа може приєднатися до еко-проекту та отримати компостер: з 10 до 24 квітня триває збір заявок у проект «Компола»

Опубліковано Середа, 11 квітня 2018, 09:38

10 квітня Мінприроди разом із МОН починають збір заявок від українських шкіл для участі в екологічно-освітньому проекті «Компола». У 200 закладах, які відберуть за результатами конкурсу, встановлять компостери для переробки харчових відходів. Він добре підійде для утилізації залишків їжі та інших побічних продуктів шкільних їдалень.

Основна мета проекту – дати додатковий поштовх та ресурс українським школам для розвитку екологічної грамотності учнів, допомогти школярам отримати практичні навички, а не суто теоретичну інформацію щодо відповідального споживання.

Школи відбиратимуть лише за двома критеріями: мотивація, яку буде продемонстровано в креативному завданні, та відповідність технічним вимогам.

Для участі заклад має заповнити гугл-форму за посиланням:  https://goo.gl/SUFECK

Усі школи, що візьмуть участь у проекті, пройдуть навчально-практичний семінар та отримають інформаційні матеріали про компостування.

Сам проект «Компола» був започаткований київськими школярами Нікітою Шульгою та Софією-Христиною Борисюк. Після цього ідею підтримали Міністр екології та природних ресурсів України Остап Семерак та Міністр освіти і науки України Лілія Гриневич. Зараз проект вже успішно реалізований в 32 навчальних закладах у різних куточках України.

 «Органічні відходи досі становлять значний відсоток обсягу українських сміттєзвалищ. У світі вже давно та ефективно працює система їх перетворення на органічне добриво – компост. Це доступний і мало витратний механізм. Було б правильно, якщо компостери були б встановлені в усіх школах і перетворювали  відходи їдалень на органічні відходи», – зазначив Міністр екології та природних ресурсів Остап Семерак.

 На його думку, це може стати важливим кроком до глобального запровадження в побуті українців моделі сталого споживання.

 «Виховання покоління українців з високим рівнем екологічної свідомості має починатися з дитинства. Заради  цієї мети ми об’єднали зусилля двох міністерств та підтримали ідею талановитих школярів Нікіти Шульги та Софії-Христини Борисюк. Такі діти – це наше майбутнє, з яким нам вдасться перетворити Україну на екологічно безпечну країну», – пояснив Остап Семерак.

Міністр освіти і науки Лілія Гриневич зазначила, що проект «Компола» ідеально підходить для розвитку екологічної грамотності в школярів, що передбачено реформою «Нова українська школа».

«Однією з 10 ключових компетентностей, якою має оволодіти випускник нової школи, є «екологічна грамотність і здорове життя». Зараз школа не дає нашим дітям таких знань та навичок. Натомість ми напихаємо дітей непотрібною теоретичною інформацією, яка не створює для них жодних конкурентних переваг у сучасному світі. При цьому заклад, в якому встановлений компостер, може показати переваги та можливості екологічно-відповідального способу життя. Це також дає додатковий ресурс для вивчення біології та інших предметів природничого циклу», – розповіла Лілія Гриневич.

Ключовим критерієм під час відбору 200 шкіл-учасниць буде їх відповідність технічним вимогам проекту. Зокрема, важливим є:

  • наявність затіненої зони, безпосередньо на ділянці відкритого ґрунту, на огородженій території, де можливо було б встановити компостер;
  • наявність ділянки, на якій розміщуватиметься компостер і яка має бути на відстані не менше 2 м від стін прилеглих будівель;
  • їдальня закладу має продукувати харчові відходи в загальному обсязі 10-20 літрів на добу (два повних відра) (орієнтовна густина харчових відходів – 370 кг/м3).  Серед них мають бути:

очистки сирих овочів та фруктів;

шкаралупа сирих яєць;

заварка від чаю;

залишки крупи чи каші без додавання масла.

заклад повинен мати можливість збирати для компостеру опале листя.

Збір заявок триватиме до 24 квітня 2018 року. Оголошення переможців відбудеться на початку травня 2018 року. Проект буде реалізовано за міжнародні кошти та за підтримки громадської організації «Україна без сміття».

Як Україна обирає своїх лікарів: підсумки першого тижня кампанії «Лікар для кожної сім’ї»

Опубліковано Середа, 11 квітня 2018, 08:48

Понад 150 тисяч українців обрали своїх лікарів з 2  квітня. З початком кампанії у кожного з’являється можливість вільно  обрати свого сімейного лікаря, терапевта або педіатра.

Кінцевого терміну підписання декларацій немає, але по всій країні люди відповідально підійшли до вибору своїх лікарів.

Кампанія з вибору лікаря розпочалася в усіх областях України. До  системи «Електронне здоров’я» на 4 квітня підключено 63% комунальних  закладів, які надають первинну медичну допомогу, і щодня до них  приєднуються нові. Загалом з часу запуску електронної системи охорони  здоров’я підписано понад 266 тисяч декларацій про вибір лікаря.

Така кампанія проходить в Україні вперше, тож в деяких  регіонах на початку виникли певні труднощі. Так, у Львові старт кампанії  про вибір лікаря був відкладений, а в Дніпрі тимчасово призупинили  підпис декларацій за рішенням місцевої влади. Міністерство охорони  здоров’я оперативно допомагає вирішувати локальні питання. З 6 квітня  заклади Львова почали підписання декларацій. В Дніпрі найближчим часом  заклади також відновлять кампанію.

Були і поодинокі порушення в обслуговуванні пацієнтів. Так, у деяких закладах людям відмовляли у підписанні декларації через місце реєстрації. Нагадуємо, що  неприпустимо тиснути на пацієнтів, аби вони підписували декларацію  винятково зі своїм дільничним лікарем. Згідно з «Порядком вибору лікаря,  що надає первинну медичну допомогу», затвердженим Наказом МОЗ №503 від  19.03.2018 року кожен може обрати лікаря незалежно від місця  реєстрації. Неправомірною також є відмова пацієнтам на підставі того, що  в закладі немає бланків декларацій. Декларація формується в  електронному вигляді і після заповнення роздруковується уповноваженою  особою.

Міністерство охорони здоров’я уважно стежить за зверненням з різних  міст та постійно на зв’язку з регіонами, щоб подібні непорозуміння  швидко усувалися на місцях.

Ми вдячні місцевій владі та лікарям, які якісно організували кампанію  з вибору лікаря та надали усім можливість українцям зробити перший крок  до впровадження зміни у системі охорони здоров’я. Очікуємо активного  продовження кампанії.

Оголошення

Опубліковано Вівторок, 10 квітня 2018, 16:17

Здається в оренду 39,7 кв. м. на першому поверсі в приміщенні  Києво-Святошинської районної ради за адресою: м. Київ, вул. Янтарна, 12. для організації пункту громадського харчування.

За інформацією звертатися за телефоном: (044) 450-04-96

Календар

<< < серпня 2018 > >>
пн вт ср чт пт сб нд
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31