Києво-Святошинська районна рада

ТОП-10 спеціальностей, на які виділено найбільше місць державного бюджету

Опубліковано П'ятниця, 13 липня 2018, 10:48

"Середня освіта”, “Комп'ютерні науки” та “Будівництво та цивільна інженерія” - ці та інші спеціальності отримали найбільше місць державного замовлення 2018 року.  Про це розповів генеральний директор директорату вищої освіти та освіти дорослих МОН Олег Шаров під час прес-брифінгу, який 12 липня 2018 року, відбувся в приміщенні Міністерства освіти і науки.

“Вчора Уряд ухвалив постанову “Про державне замовлення на підготовку фахівців, наукових, науково-педагогічних та робітничих кадрів, та підвищення кваліфікації та перепідготовку кадрів у 2018 році”. Наразі офіційний текст документа готують до публікації, однак, користуючись проектом, можна визначити низку важливих параметрів вступної кампанії. Наприклад, спеціальності, яким надано найбільший обсяг держзамовлення на основі повної загальної середньої освіти, тобто для випускників 11-х класів”, - повідомив Олег Шаров.

Так, найбільше місць держзамовлення отримали такі 10 спеціальностей:

“Середня освіта” (за усіма предметними спеціальностями) - 7 475 місць;

“Медицина” - 4 507;

“Комп'ютерні науки” - 3 216;

“Правознавство” - 3 090;

“Електроенергетика, електротехніка та електромеханіка” - 2 736;

“Будівництво та цивільна інженерія” - 2 650;

“Філологія” (усі мовні напрями) - 2 210;

“Галузеве машинобудування” - 2 025;

“Комп'ютерна інженерія” - 1 951;

“Правоохоронна діяльність” - 1 910.

Однак Олег Шаров нагадав, що можливість навчатися на бюджеті не обмежується місцями державного замовлення. Адже частина бюджетних місць надається як регіональне замовлення. Такі місця розподіляються в усі комунальні заклади вищої освіти, які готують фахівців різних рівнів - від молодшого спеціаліста до магістра і аспірантури. Також регіональне замовлення надається в державних коледжах та технікумах, які не входять до складу вишів та фінансуються з місцевих бюджетів з 1 січня 2018 року.

Читати повністю...

Копії документів для підписання декларації з лікарем більше не потрібні

Опубліковано Четвер, 12 липня 2018, 15:25

Міністерство охорони здоров’я України внесло зміни до Порядку вибору лікаря, що надає первинну медичну допомогу. Розповідаємо, що змінилося.

Кампанія з вибору сімейних лікарів, педіатрів та терапевтів триває з квітня. Це перша подібна кампанія національного рівня. За цей час виникла необхідність удосконалити порядок подання декларацій про вибір лікаря. Міністерство охорони здоров’я України внесло зміни до Порядку вибору лікаря, який надає первинну медичну допомогу, що набрали чинності 3 липня 2018 року.

Декларації про вибір лікаря, які були підписані до набрання чинності змін, дійсні і не анулюються.

Невідкладну допомогу можна отримати без декларації

Держава може гарантувати надання повного пакета послуг первинної медичної допомоги, коли ви підписуєте декларацію про вибір лікаря. Якщо ви поки не обрали лікаря та перебуваєте у невідкладному стані, маєте право отримати безперервну та безоплатну первинну медичну допомогу у державних і комунальних закладах охорони здоров'я.

Невідкладні стани супроводжуються такими симптомами:

- раптовим підвищенням температури тіла з кашлем, нежиттю, болем у горлі;

- головним болем, запамороченням, слабкістю;

- болем у попереку, суглобах;

- підвищенням артеріального тиску;

- больовим синдромом у онкологічних хворих;

- алкогольним, наркотичним, токсичним абстинентним синдромом;

- загостренням хронічних захворювань у пацієнтів, які перебувають під наглядом лікаря, що надає первинну медичну допомогу, з приводу гіпертонічної хвороби, виразки шлунка та дванадцятипалої кишки, хронічного запалення печінки, жовчного міхура, кишківника, хвороби нирок, суглобів тощо.

Копії документів тепер не потрібні

Лікар або реєстратор більше не зобов'язані виготовляти і зберігати копії документів, які надає пацієнт. Пацієнт при підписанні декларації відтепер має тільки показати один з документів, що посвідчують особу, та документ про присвоєння реєстраційного номера облікової картки платника податків (РНОКПП). Зберігати тепер необхідно тільки один примірник декларації, підписаний пацієнтом. Інший примірник, як і раніше, залишається у пацієнта.

Як і раніше, у випадку, якщо людина через свої релігійні переконання відмовилася від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомила про це відповідний контролюючий орган і мають відмітку у паспорті, цей документ не надається під час укладання декларації і цей пункт у декларації не заповнюється. Для ідентифікації особи у такому разі використовують номер документа, що посвідчує особу.

Спрощення форми декларації

Перелік інформації, що вноситься до декларації, скоротився. Відтепер декларація буде на одному аркуші, що зекономить час пацієнтів та лікаря на її заповнення.

У декларації тепер не потрібно зазначати зареєстроване місце проживання пацієнта, оскільки пацієнт обирає лікаря незалежно від місця прописки.

Також уточнене положення декларації щодо ознайомлення пацієнта з його правами як суб'єкта персональних даних. Пацієнт своїм підписом підтверджує добровільний вибір лікаря, який надає первинну медичну допомогу, і достовірність наданих даних. Також пацієнт засвідчує, що йому відомі його права відповідно до Закону України «Про захист персональних даних», та мету збирання та обробки персональних даних, зазначених у декларації.

Термін дії декларації подовжений

До 1 січня 2020 року подовжили термін дії декларацій про вибір лікаря, які були підписані до 23 березня 2018 року. Тобто до початку національної кампанії з вибору лікарів. До цього часу пацієнт можуть подати нову декларацію про вибір лікаря. Але немає необхідності спеціально для цього приходити у заклад. Підписати декларацію можна під час найближчого візиту до лікаря.

Декларації, укладені після 23 березня 2018 року, не мають кінцевого терміну дії. Їх переукладати не потрібно.

Після зміни юрособи закладу декларації залишаються дійсними

Відтепер не лише у разі перетворення закладу охорони здоров’я у комунальне некомерційне підприємство, а й при поділі, виділі, приєднанні юридичних осіб-надавачів медичних послуг, раніше подані декларації залишаються чинними і вважаються поданими юридичній особі-правонаступнику за умови, що обраний пацієнтом лікар продовжує працювати у закладі.

Таким чином, зміни в юридичному статусі надавача медичних послуг не будуть впливати на права пацієнта отримувати безоплатну первинну медичну допомогу в обраного лікаря.

Читати повністю...

Вступники на молодшого спеціаліста на базі 9 класів мають подавати заяви виключно в паперовій формі – 2 липня почався їх прийом

Опубліковано Вівторок, 03 липня 2018, 11:24

Окрім реєстрації електронних кабінетів сьогодні, 2 липня 2018 року, також стартував прийом заяв на молодшого спеціаліста на базі 9 класів. Такі вступники мають подавати заяви та документи виключно у паперовій формі безпосередньо до приймальних комісій коледжів та технікумів.

Документи прийматимуть до 18-ї години 14 липня. Разом з заявою вступникові треба пред’явити та подати:

  • документ, що посвідчує особу (свідоцтва про народження для осіб, яким виповнюється 14 років після 1 травня 2018 року), та його копію,
  • військово-облікові документи,
  • документ державного зразка про раніше здобутий освітній рівень, на основі якого здійснюється вступ, і додаток до нього, а також їхні копії,
  • документи, які підтверджують право на зарахування за співбесідою, на участь у конкурсі за результатами вступних іспитів та/або квотою-1, квотою-2 на основі повної загальної середньої освіти (за наявності),
  • чотири кольорові фотокартки розміром 3х4 см.

Також заклади освіти в своїх Правилах прийому можуть встановлювати додаткові документи, необхідні для вступу, якщо це викликано особливостями вступу на певну спеціальність чи конкурсну пропозицію.

З 15 до 22 липня триватимуть вступні іспити, творчі конкурси та співбесіди, а не пізніше 12-ї години 24 липня заклади освіти мають оприлюднити рейтингові списки вступників. Зарахування на бюджетні місця відбуватиметься до 18-ї години 30 липня, а на контракт – у дві хвилі: до 2 серпня та до 30 серпня.

Водночас вступники на молодшого спеціаліста на базі 11 класів цього року подають заяви в електронній формі. Для цього їм потрібно зареєструвати електронний кабінет – така можливість відкрита від сьогодні до 18-ї години 25 липня. Подання заяв почнеться 12 липня і триватиме до 1 серпня для тих, хто вступає на основі співбесіди, іспитів або творчих конкурсів, та до 8 серпня для осіб, які вступають на основі сертифікатів ЗНО.

Докладнішу інформацію про вступ на молодшого спеціаліста можна знайти у відповідних Умовах прийому та в підготовлених МОН відповідях на найпоширеніші запитання.

Нагадуємо, що реєстрація електронних кабінетів працює без збоїв – станом на вечір 2 липня їх створено вже понад 15 тисяч.

Читати повністю...

Як отримати сироватку для негайного лікування ботулізму

Опубліковано Вівторок, 03 липня 2018, 11:21

27 червня 2018 року зафіксовано новий випадок захворювання на ботулізм, тепер у Херсонській області. 30 червня пацієнту було введено протиботулінічну сироватку, надану ДП “Укрвакцина МОЗ України”, стан пацієнта наразі стабільний. На спеціалізованому складі в Києві наявний запас сироваток проти ботулізму канадського виробництва, оперативно переданий в якості гуманітарної допомоги Програмою розвитку Організації Об’єднаних Націй (ПРООН).

Міністерство охорони здоров’я України інформує керівників структурних підрозділів з питань охорони здоров’я обласних та Київської міської державних адміністрацій про порядок отримання протиботулінічної сироватки та дії органів місцевого самоврядування щодо локалізації осередку отруєння та недопущення поширення харчового отруєння:

- отримати протиботулінічну сироватку можна зі спеціалізованого складу ДП “Укрвакцина МОЗ України”. Введення протиботулінічної сироватки передбачено при встановленні імовірного або підтвердженого діагнозу ботулізм. Така сироватка блокує дію токсину, що потрапив до організму. Отримати сироватку можна у будь-який час (навіть вихідні або неробочі години). Для отримання сироватки необхідно звернутись напряму до відповідального співробітника ДП “Укрвакцина МОЗ України” (повна інструкція розіслана в обласні департаменти охорони здоров’я).

- обов’язково повідомити територіальні органи Держпродспоживслужби та поінформувати органи місцевого самоврядування про виявлення випадку захворювання на ботулізм та необхідність запобігти виникненню нових випадків захворювання. Місця торгівлі, громадського харчування чи виробництва харчових продуктів, де могла бути придбана чи вироблена їжа, що спричинила ботулізм, мають бути перевірені. Органи місцевого самоврядування мають вжити належних заходів щодо встановленого джерела отруєння у відповідності з вимогами чинного законодавства.

Міністерство охорони здоров’я України бере під контроль кожен факт порушення цієї інструкції.

Станом на 1 липня 2018 року, антитоксин (сироватки проти ботулізму) наявний на спеціалізованому складі ДП “Укрвакцина МОЗ України”. Це високоякісні ліки канадського виробництва, закуплені Програмою розвитку Організації Об’єднаних Націй (ПРООН) та передані Україні в якості гуманітарної допомоги. Цього року Міністерство охорони здоров’я України вперше включило антитоксини проти ботулізму до переліку ліків, що закуповуються державою, та проведе централізовану закупівлю через міжнародні організації.

Міністерство охорони здоров’я України звертає увагу всіх громадян, що ботулізм – це  тяжке харчове отруєння, зумовлене споживанням продуктів, що містять ботулотоксини. Збудник хвороби розмножується в анаеробному стані (без доступу кисню) та за неправильних умов зберігання чи транспортування продуктів харчування. Найкращий спосіб захистити своє здоров’я – утримуватися від вживання їжі, про якість якої споживачу достеменно не відомо! До факторів ризику належать споживання в’яленої, солоної та консервованої риби, консервів або виробів з м’яса, якщо вони не проходили термічну обробку перед вживанням.

В Україні спостерігається сезонне підвищення захворюваності на ботулізм – з початку 2018 року зареєстровано 46 випадків ботулізму, 53 потерпілих, 4 з них померли.

Читати повністю...